همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه با اشاره به برگزاری اجلاس غیر رسمی رهبران کشورهای اروپایی در مالت نوشت: رهبران اروپا در این اجلاس برای اتحاد در برابر ترامپ و کمک به مهاجران لیبی دور هم جمع شدند.

خبرگزاری فرانسه: اجلاس مالت، اتحاد رهبران اروپا در برابر ترامپ بود

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، انتقادات رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان از سیاست های ترامپ در قبال اتحادیه اروپا و پناهجویان و بررسی راهکارهای مبارزه با پدیده مهاجرت غیرقانونی از لیبی به ایتالیا، محور اصلی گفت و گوهای این نشست بود.

رئیس جمهوری فرانسه در این اجلاس تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مسائل مربوط به اتحادیه اروپا دخالت نکند.

«فرانسوا اولاند» با اشاره به اینکه «فشار رئیس جمهوری آمریکا بر اتحادیه اروپا غیر قابل قبول است» افزود: اینکه دونالد ترامپ به وسیله برخی افراد و اظهارات، بر اتحادیه اروپا فشار وارد می کند، پذیرفتنی نیست.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین به تمام کسانی که در اروپا به ویژه در مرکز این قاره، وسوسه ارتباط دو جانبه با رئیس جمهوری آمریکا را دارند، هشدار داد.

اولاند با تاکید بر اینکه اگر ترامپ تعریف مشترکی از اتحادیه اروپا نداشته باشد، هیچ آینده ای با رئیس جمهوری آمریکا وجود ندارد؛ هشدار داد که آنچه رخ می دهد سرنوشت مشترک اتحادیه اروپاست.

وی ادامه داد: چه کسی به واقع می داند که رئیس جمهوری آمریکا به ویژه در ارتباط با اتحاد آتلانتیک، چه می خواهد؟

  • سرنوشت اروپا در دستان خودش است

صدراعظم آلمان نیز در نشست رهبران کشورهای اروپایی در مالت با بیان اینکه اروپایی ها خود را اتحادی ضعیف در برابر رئیس جمهوری آمریکا نشان می دهند، افزود: من پیشتر نیز گفته ام که سرنوشت اروپا در دست های خودش است.

«آنگلا مرکل» اضافه کرد: باور دارم که باید به وضوح بگوییم که چگونه نقش خود را در جهان تعریف می کنیم و بهتر می توانیم روابطمان را در اقیانوس اطلس مدیریت کنیم.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به انتقادات پیشین «آنگلا مرکل» از سیاست های مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، به نقل از صدراعظم آلمان نوشت: «احترام کامل به حقوق بشر، قوانین بین المللی و ارزش های اروپایی» باید در موضوع مهاجران لیبی مورد توجه قرار بگیرد.

مرکل اضافه کرد: ما می دانیم که وضعیت پناهندگان در لیبی بسیار دردناک است. جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی برای پایان دادن به بازی قاچاقچیان و بهبود شرایط پناهندگان موثر است.

«دونالد تاسک» (Donald Tusk) رئیس شورای اروپا نیز نظم نوین جهانی ترویج شده توسط واشنگتن را چالش برانگیز ارزیابی و اضافه کرد: رابطه با آمریکا به عنوان بالاترین اولویت سیاسی اتحادیه اروپا باقی می ماند اما در وضعیت کنونی برگ جایگزینی برای این اتحادیه جهت کسب اعتماد به نفس در مورد قدرتش قابل تصور نیست.

در اجلاس مالت، رهبران اروپا علاوه بر حمایت خود از ایتالیا، متعهد به پرداخت منابع مالی و مادی برای ایجاد و تقویت گارد ساحلی و اردوگاه های تحت نظر لیبی جهت حمایت از طرح های مبارزه با مهاجرت غیرقانونی شدند.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه 10 ماه از بسته شدن مسیر مهاجرت دریای اژه می گذرد، افزون بر 181 هزار مهاجر در سال گذشته میلادی از این مسیر استفاده کردند که یک رکورد محسوب می شود.

بر اساس گزارش یونیسف، نزدیک به یکهزار و 200 مهاجر که 190 تن از آنها را کودکان تشکیل می دانند زمستان سال گذشته میلادی در دریای بین لیبی و ایتالیا کشته شدند.

کد خبر 360955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha