پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی به خاطر مواضع اخیر محمد البرادعی در قبال برنامه هسته‌ای عزل وی را از سمت مدیرکلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار شد.

خبرگزاری اتریش از بیت‌المقدس گزارش داد، شائول موفاز، معاون نخست وزیر و مسوول پرونده هسته‌ای ایران در رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه 17 آبان) به یک رادیو راستگرا صهیونیستی گفت که نمی‌توان چشم بر روی برنامه هسته‌ای تهران بست.

وی مدعی شد: «سیاستی که البرادعی دنبال می‌کندف جهان را به خطر می‌اندازد». موفاز ادامه داد که مدیرکل آژانس در خصوص ایران «رفتاری غیرمسوولانه» را زمانی دارد که سرش را مانند کبک در برف پنهان می‌کند.

حملات رژیم صهیونیستی به البرادعی احتمالا در ارتباط با اظهارات انتقادی اخیر وی درباره تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه در ماه سپتامبر است. وی گفته بود: «اول بمباران کردن و بعد سوال پرسیدن، به نظر من سیستم را تحلیل می‌برد و به هیچ راه حلی نمی‌انجامد».

رژیم صهیونیستی فقط تاکنون تایید کرده است که در تاریخ ششم سپتامبر حمله‌ای را به هدفی نظامی در سوریه انجام داده است اما به شایعاتی نیز مبنی بر آن دامن زد که این محل، مکان اختفای تاسیسات هسته‌ای بوده است. البته سوریه این ادعا را رد کرده است.

موفاز در حال حاضر ریاست یک هیات را در واشنگتن بر عهده دارد و با مقامات آمریکایی مسایلی راهبردی را درباره ایران مطرح کرده است. او روز چهارشنبه با کاندولیزا رایس،‌ وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات کرد.

کد خبر 36089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز