شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: افزایش تعرفه واردات کاغذ دو سالی است که نهادهای مصرف‌کننده را نگران کرده است. به گفته بسیاری از نمایندگان، اتحادیه‌ها معترض به افزایش تعرفه هستند و معتقدند که کیفیت کاغذ داخلی مناسب نیست و علاوه بر آن از نظر کمیت نیز نمی‌تواند جوابگوی مصرف باشد.

paper

به گزارش ایسنا، سال گذشته طرح افزایش تعرفه واردات کاغذ از پنج درصد به ۱۴ درصد به منظور حمایت از تولید داخلی به کمیسیون ماده یک اتاق بازرگانی رفت که با مخالفت نمایندگان اصناف مصرف‌کننده کاغذ و وزارت ارشاد اجرایی نشد.

امسال نیز دوباره بحث افزایش این تعرفه این بار تا سقف ۱۰ درصد بیان شد که وزیر ارشاد در دیدار با وزیر صنعت، دوباره با این موضوع مخالفت کرد و افزایش این تعرفه را عامل به وجود آمدن مشکلات زیاد در صنعت چاپ دانست.

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا در این باره به ایسنا گفت: این طور که شنیده می شود این افزایش تعرفه واردات کاغذ اتفاق نخواهد افتاد و ما موافق افزایش تعرفه نبودیم.

سید حسین میرباقری در همین رابطه اظهار کرد: تولید داخلی کاغذ کفاف مصرف را نمی‌دهد و به همین دلیل مجبور به واردات هستیم و در این حالت باید تلاش کنیم کاغذ با قیمت مناسبی به دست مصرف‌کننده برسد. در صورت افزایش قیمت کاغذ، مطبوعات اولین ضربه را خواهند خورد.

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا با اشاره به کیفیت کمتر کاغذ تولید داخل ادامه داد: کاغذ تولید داخل کیفیت خوبی ندارد و آنچه تولید می‌کنیم قابل مقایسه با تولید خارجی نیست. ضمن اینکه تولید داخل تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد مصرف کشور را پوشش می‌دهد.

وی اظهار کرد: کیفیت پایین کاغذ باعث مشکل در فرآیند چاپ نیز می‌شود و مرکب به طور یکنواخت روی کاغذ نمی‌نشیند. هنگامی که نمی‌توانیم تولیدکننده خوبی باشیم افزایش تعرفه واردات کاغذ درست نیست.

کد خبر 360887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha