همشهری آنلاین: نخست وزیر استرالیا در گفت وگو با رادیو سیدنی مکواری، تاکید کرد: من می‌خواهم در مورد برخی گزارش‌ها و قطع تلفن بگویم، درست نیست، تماس مودبانه به پایان رسید.

گفتگوی تلفنی

به گزارش ايرنا از کوالالامپور  مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا روز پنجشنبه واکنش تند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد طرح توافق همکاری دو کشور در مورد پناهندگان و قطع تلفن از سوی ترامپ را رد کرد.

برخی رسانه‌های استرالیا و آمریکا اعلام کردند که ترامپ در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر استرالیا سر او داد زد و مکالمه را با خشم قطع و به آن پایان داد.

رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: باورتان می‌شود؟ دولت اوباما توافق کرده هزاران مهاجر غیرقانونی را از استرالیا تحویل بگیرد. چرا ؟ این قرارداد احمقانه را بررسی می‌کنم!

فرانسیس فوکویاما فیلسوف پرآوازه آمریکایی و استاد رشته اقتصاد سیاسی بین‌الملل نیز در واکنش به گزارش داد زدن ترامپ بر سر نخست وزیر استرالیا، نوشت: الان آمریکایی بودن دردناک است.

نیکلاس برنز مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا نیز نوشت: پرزیدنت ترامپ به متحدان ما یعنی استرالیا، آلمان و مکزیک توهین می کند، اما یک کلمه منفی درباره دو تکه کردن اوکراین توسط پوتین نمی‌گوید.

تارنمای ای.بی.سی استرالیا امروز پنجشنبه به موضوع تماس تلفنی نخست وزیر این کشور با رئیس جمهوری آمریکا در مورد توافق کانبرا و واشینگتن در دوران باراک اوباما برای انتقال گروهی از پناهجویان پرداخت و نوشت که ترامپ این توافق را 'بدترین معامله تاکنون' دانسته و به طور ناگهانی به تماس تلفنی 25 دقیقه‌ای‌اش با ترنبول پایان داد.

ترامپ، نخست وزیر استرالیا را متهم به تلاش برای صادرکردن 'بمبگذاران بعدی بوستون' به آمریکا کرد و شکایت کرده است که با اجرای این قرارداد قصد دارد وی را به طور سیاسی بکشد.

استرالیا آبان ماه اعلام کرد که یک معامله با آمریکا انجام داده که براساس آن تعداد قابل توجهی از یکهزار و 200 پناهجوی استقرار یافته در بازداشتگاه‌های دریایی استرالیا در نائورو و مانوس پس از ارزیابی به آمریکا منتقل می‌شوند.

کد خبر 360787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha