همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: عده‌ای هر روز تلاش می‌کنند و منتظرند که شکست و توقف طرح تحول سلامت را ببینند اما با همت دولت این اتفاق نمی‌افتد.

وزیر بهداشت

به گزارش ایرنا، سیدحسن هاشمی، در مراسم روز پرستار در سالن اجلاس سران گفت: كارهای بزرگی با اجرای طرح تحول‌سلامت دربرای ارتقای سلامت مردم انجام شده و امیدواریم با حمایت مسئولان سایرحلقه‌های این زنجیر نیز به مرحله اجرا درآید.

وی با بیان اینکه تا قبل از این دولت مشکلات حوزه سلامت مزمن شده بود و تصور بسیاری از افراد این بود که مشکلات قابل حل شدن نیست، اظهارکرد: اما طرح تحول سلامت نشان داد با اندک حمایتی می‌توانیم مردم را امیدوار کنیم و همین قدر که مردم متوجه شدند به مشکلاتشان توجه می‌شود و از فقیر شدن آنها به خاطر بیماری جلوگیری می‌شود، موجب رضایت آن‌ها شد.

وزیربهداشت ادامه داد: جامعه پرستاری جامعه ای بسیار خدوم و موثر است و نقش بسیار مهمی در ارتقای سلامت مردم در همه حوزه‌های پیشگیری، درمان و توانبخشی داشته است.

وی گفت: پرستاران درمقاطع مختلف چه در دوران مبارزات انقلاب، چه پس از پیروزی انقلاب که اکنون در سالگرد این پیروزی بزرگ هستیم و چه در زمان جنگ تحمیلی همواره در کنار انقلاب بوده اند و شهدای زیادی را تقدیم کرده اند.

هاشمی افزود: پرستاران از ابتدای طرح تحول سلامت در کنار دولت بوده و هستند، خدمات ارزشمندی انجام داده اند که حاصل این زحمات رضایتمندی مردم شریف ایران است.

وزیربهداشت با بیان اینکه پرستاران با صبوری خود کمک کردند که بزرگترین برنامه دولت در حوزه اجتماعی اجرا شود و با موفقیت به ثمر برسد، اظهارکرد: جامعه پرستاری عضو مهم و موثر تیم سلامت است. همه ما اعضای یک تیم هستیم و اساس کار ما واسطه گری بین خدا و مردم هستیم تا در سلامت باشند.

وزیربهداشت با اشاره به تلاش وزارت بهداشت در راستای رضایتمندی پرستاران در دولت یازدهم گفت: اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته اما دولت با مشکلات مالی مواجه شد و در تحقق همه برنامه‌ها ناکامی داشتیم.

هاشمی با بیان اینکه امیدواریم با تلاش‌ها و پیگیری در فرصت باقیمانده بخشی از نیازها و آلام پرستاران را بتوانیم فراهم کنیم ادامه داد: بسیاری از پرستاران حتی آنان که باسختی فراوان درمناطق مرزی فعالیت می‌کنند از آذر 94 کارانه نگرفته اند.

هاشمی ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات پرستاران اجرای قانون تعرفه‌گذاری است که از 9 سال پیش تصویب شده ولی هنوز اجرا نشده است.

کد خبر 360742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha