چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

موژان اردانی: جعبه کمک‌های اولیه یکی از وسایل مهمی است که باید در همه منازل، مدارس، کارگاه‌ها و... موجود باشد.

جعبه کمک های اولیه

حتي همراه داشتن آن در خودرو و هنگام سفر هم بسيار مفيد خواهد بود. شايد تا به حال با اين فكر كه تخصصي در استفاده از محتويات اين جعبه نداريد آن را تهيه نكرده باشيد، اما بايد بدانيد شيوه كاركردن با محتويات انواع خانگي اين جعبه‌ها چندان پيچيده نيست كه در مواقع اضطراري نتوانيد آنها را به‌كار بگيريد. توجه كنيد كه حتي اگر جعبه كوچكي در اختيار داشته باشيد كه حاوي اقلام ضروري باشد در واقع منبعي عالي در اختيار داريد كه به كمك آن مي‌توانيد هنگام خطر جلوي جراحات و آسيب‌ها را بگيريد.گاهي با درمان اوليه آسيب‌ديدگي مي‌توان مانع از پيشروي آن شد. شما مي‌توانيد كيت كمك‌هاي اوليه را بر حسب نيازتان خريداري كرده يا حتي با جمع‌آوري اجزاي اصلي، آن را بسازيد. ما در ادامه با ذكر نكات مهم در خريد اين جعبه، شما را راهنمايي خواهيم كرد.

  • توجه به محتويات و قيمت

اگر درنظر داريد جعبه كمك‌هاي اوليه را به‌طور آماده خريداري كنيد يا خودتان با خريد اجزاي مورد نياز يك جعبه كمك‌هاي اوليه بسازيد، نخستين موردي كه بايد به آن توجه كنيد محتويات ضروري تشكيل‌دهنده چنين كيتي است. بهتر است براي آنكه خيالتان راحت شود جعبه را به‌صورت آماده با محتويات اصلي‌اش بخريد. هنگام خريد از وجود اجزاي ذكر شده در ذيل اطمينان حاصل كرده و به تاريخ توليد و انقضاي آنها توجه كنيد.

يك جعبه كمك‌هاي اوليه خانگي بايد شامل مواردي چون چسب‌زخم، دستكش جراحي، پنبه، باند، چسب كاغذي، گاز استريل، بتادين و پد الكلي باشد. چنين جعبه‌اي را با اين اقلام مي‌توانيد از حدود ۶ تا ۱۲ هزار تومان در تمامي داروخانه‌ها پيدا كنيد. اگر تصميم داريد اين اجزا را خودتان به‌صورت جداگانه بخريد هم قيمت تمام‌شده آنها حدود ۶ تا ۷ هزار تومان مي‌شود و اگر آنها را از انواع مرغوب موجود تهيه كنيد ممكن است تا حدود ۱۲ هزار تومان هم برسد.

  • توجه به نوع نصب در محل

كيت كمك‌هاي اوليه ديواري براي نصب روي ديوار طراحي شده و غيرقابل حمل است اما نوع كيفي را به راحتي مي‌توانيد جابه‌جا كنيد. توجه داشته‌ باشيد كه اگر جعبه را در منزل استفاده مي‌كنيد چون فضا آنچنان وسيع نيست مي‌توانيد نوعي را بخريد كه به ديوار متصل مي‌شود. دقت كنيد محلي كه براي نصب آن انتخاب مي‌كنيد كاملا در دسترس و ديد باشد. كيت‌هاي ديواري براي كارگاه‌ها هم مي‌تواند مناسب باشد، به شرطي كه جعبه‌اي كه مي‌خريد به كمك رنگ يا علائمي كه روي آن درج شده از فاصله نسبتا دور هم قابل ديدن باشد. اگر جعبه ديواري را براي جايي مثل مدرسه مي‌خواهيد كه ممكن است ساختمان آن چند طبقه باشد، بايد در هر طبقه يكي استفاده كنيد.

قيمت نوع ديواري اين كيت‌ها با نوع كيفي تفاوت زيادي دارد، به‌طوري كه يك جعبه كمك‌هاي اوليه ديواري در اندازه كوچك از حدود ۱۰۸ هزار تومان در بازار موجود است كه با بزرگ‌تر شدن ابعاد به حدود ۲۰۰ هزار‌تومان هم مي‌رسد.

از طرفي انواع كيفي ارزان‌تر هستند و مي‌توانيد آنها را با خود در سفر هم حمل كنيد. اما بايد توجه كنيد نوع جعبه كمك‌هاي اوليه قابل حمل كه در خودرو استفاده مي‌شود ممكن است از بقيه انواع كيفي خانگي كمي گران‌تر باشد، چرا كه معمولا داخل آن يك كپسول اطفاي حريق كوچك هم قرار مي‌دهند. قيمت اين كيت بسته به كيفيت اجزاي تشكيل‌دهنده و جنس جعبه از حدود ۴۸هزار تا ۷۶ هزار تومان است.

  • توجه به فضاي مورد استفاده

يكي از المان‌هاي مهمي كه در خريد جعبه كمك‌هاي اوليه يا اجزاي تشكيل‌دهنده آن به شما كمك مي‌كند فضاي مدنظرتان براي استفاده از اين كيت است. اگر مي‌خواهيد آن را در منزل خود استفاده كنيد به تعداد اعضاي خانواده خود توجه كنيد و براساس آن تعداد اقلام موجود را افزايش دهيد.

اگر 4 نفر هستيد حدود ۸ گاز استريل و ۲۰ عدد چسب زخم در كيت خود داشته‌باشيد. اگر قرار است اين جعبه را با خود به سفري در دل طبيعت ببريد بايد نوعي از كيت‌هاي كمك‌هاي اوليه را بخريد كه مناسب سفرهاي ماجراجويانه باشند، جعبه يا كيف آنها سبك و ضد‌آب بوده و شامل وسايلي چون ژل‌هاي ضدعفوني‌كننده، پماد ضد‌نيش حشرات و كيت‌هاي مارگزيدگي باشند.
اگر فضاي مورد نياز شما يك كارگاه يا مدرسه‌ است تعداد هركدام از اجزاي جعبه‌اي كه مي‌خريد بايد با توجه به ميانگيني از تعداد كارگران يا دانش‌آموزان باشد كه البته به همان نسبت ابعاد جعبه هم بزرگ‌تر خواهد شد.

کد خبر 360686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha