سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت InterNations، یکی از بزرگترین شبکه‌ها برای افرادی که در خارج از کشور خود کار و زندگی می‌کنند، در نظرساجی جدید ۲۱ کشور برتر جهان را که از بالاترین کیفیت زندگی برخوردارند معرفی کرده‌است.

کشور

براساس گزارش اين شركت، كيفيت بالاي زندگي مديون وجود تعادل ميان كار و زندگي، دسترسي به خدمات بهداشتي، آموزش و زيرساختارها است و در كنار آن هزينه‌هاي زندگي و وجود فرصت‌هاي شغلي نيز بر كيفيت زندگي تاثيرگذار است. آب و هواي خوب را نيز نبايد ناديده گرفت.

شركت InterNations در نظرسنجي جديد خود از 14300 نفر از 174 مليت مختلف جهان كه در 191 كشور مختلف سكونت دارند درخواست كرده تا 34 وجه مختلف زندگي را در كشورهايي كه ساكن آنها هستند، رتبه‌بندي كنند.

براي رتبه‌بندي شاخص‌هايي مانند گزينه‌هاي فراغت، شادي‌هاي فردي، سفر و حمل و نقل،‌ سلامت و ايمني و امنيت مورد نظر قرار داشتند و در نهايت داوطلبان 21 كشور را به عنوان كشورهايي با بالاترين سطح كيفيت زندگي انتخاب كردند.

در اين رتبه‌بندي تايوان به خاطر كيفيت بالا و قيمت پاييت خدمات درماني رتبه اول را به دست آورده‌است،‌اتريش به دليل كيفيت بالاي آب و هواي تميز و همچنين زيرساختار حمل و نقل رتبه دوم، ژاپن به دليل زيرساختار حمل و نقل، آرامش و كيفيت خدمات درماني رتبه سوم،‌ اسپانيا به خاطر آب و هواي خوب، سكونت‌پذيري بالا و پذيرش بالاي خارجي‌ها رتبه چهارم، كاستاريكا به خاطر آب و هواي گرم و دوستانه بودن محيط رتبه پنجم، مالت به خاطر فرهنگ بومي و آب و هواي خوشش رتبه ششم، جمهوري چك به خاطر وجود كمك‌هزينه نگهداري از كودكان و آموزش رتبه هفتم، سنگاپور به دليل مقرون به صرفه بودن خدمات درماني رتبه هشتم، آلمان به خاطر امكان بالاي يافتن شغل رتبه نهم و سوئيس به خاطر خدمات درماني، آموزشي و توانايي يافتن شغل رتبه دهم را به دست آورده‌اند.

كره جنوبي، كانادا، نيوزيلند، پرتغال، فرانسه، استراليا، لوكزامبورگ، اكوادور، فنلاند، مجارستان و دانمارك در اين ليست به ترتيب رتبه‌هاي 11 تا 21 را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 360554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha