یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری فرانسه روز شنبه در واکنش به اظهارنظرهای همتای آمریکایی خود درباره مسائل اتحادیه اروپا، تاکید کرد که اروپا باید پاسخی محکم به ترامپ بدهد.

اولاند: اروپا باید پاسخی محکم به ترامپ بدهد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از لیسبون، در حالی فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه قرار است روز شنبه با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود تلفنی گفت و گو کند که از سیاست های وی انتقاد کرد.

اولاند گفت: هنگامی که دونالد ترامپ درباره اروپا ابراز نظر می کند، زمانی که وی درباره برگزیت سخن می گوید و آن را درخصوص سایر کشورهای اروپایی نیز مطرح می کند، درست زمانی است که ما (اروپا) باید به او پاسخی محکم و قاطع بگوییم.

به گزارش ایرنا، اظهارنظرهای دونالد ترامپ درباره اروپا در روزهای گذشته با واکنش منفی بسیاری از کشورهای اروپایی مواجه شده است.

رئیس جمهور جديد آمریکا پیشتر گفته بود که تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا 'هوشمندانه' بوده و اوضاع این کشور بعد از برگزیت خیلی بهترهم شده و در نهایت بریتانیا از این تصمیم بهره خواهد برد.

ترامپ پیشتر به لندن وعده داده بود که به محض به قدرت رسیدن، یک توافق‌ تجاری با بریتانیا برای تسهیل روابط اقتصادی میان دو کشور صورت دهد.

اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره ناتو، اتحادیه اروپا و همچنین سیاست های تند ضد مهاجرتی وی، با انتقادهای مقامات بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روبرو شد.

  • نگرانی فرانسه از سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ

وزیر امورخارجه فرانسه نيز روز شنبه اعلام کرد که کشورش عمیقا نگران سیاست های رئیس جمهوری جدید آمریکا در قبال مهاجران است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، 'ژان مارک ارو' در نشست خبری مشترک با 'زیگمار گابریل' همتای آلمانی خود، ضمن انتقاد از سیاست های تند مهاجرتی دونالد ترامپ، تاکید کرد که الیزه عمیقا نگران این اقدامات کاخ سفید است.

وزیرامورخارجه فرانسه گفت: 'اتخاذ اینگونه تصمیم ها می تواند فقط موجب نگرانی ما شود. استقبال از پناهندگان و پذیرش آنها که از جنگهای ویرانگر فرار می کنند، یکی از وظایف ما است. اتخاذ چنین تصمیم هایی، هم فرانسه و هم آلمان را نگران کرده است.'

براساس این گزارش، وزرای خارجه فرانسه و آلمان همچنین تاکید کردند که هر اقدامی برای برداشتن تحریم های ضد روسیه باید با پیشرفت در مساله اوکراین پیوند داده شود.

زیگمار گابریل در این باره گفت: ما در آلمان و فرانسه موضع روشنی درباره تحریم ها داریم.

وی افزود : ما امیدواریم که توافق 'مینسک' اجرا شود و این تنها راهی است که می توان تحریم ها را لغو کرد.

گابریل خاطرنشان کرد: بسیار مهم است که آلمان و فرانسه درباره مسائل مختلف مواضع مشترکی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد که دو کشور کارگروه های دوجانبه ای برای پرداختن به مسائلی مانند اوکراین و روسیه تشکیل خواهند داد.

به گزارش ایرنا، سیاست های رئیس جمهوری آمریکا در قبال مهاجران، انتقادهای بین المللی را علیه وی به همراه داشته است.
آژانس امور پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت روز شنبه از دولت دونالد ترامپ خواست تا آمریکا اجازه دهد مهاجران وارد خاک آمریکا شوند.

آژانس امور پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کردند که طرح آمریکا برای اسکان مهاجران امری حیاتی به شمار می رود و باید ادامه یابد.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته فرمان جنجال برانگیز اقدامات محدود کننده علیه مهاجران را امضا کرد.

درپیش نویس این دستور که در رسانه ها منتشر شده،پذیرش پناهجویان درآمریکا به مدت 120 روزمتوقف شده است. ترامپ از ابتدای رقابت های انتخاباتی موضعی سرسختانه در قبال مهاجران داشته است.

کد خبر 360232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha