همشهری آنلاین: معاون اجرایی مرکز تحقیقات امام علی(ع) از رونمایی جایزه جهانی امام علی(ع) در پنجمین جشنواره امام علی پژوهان خبر داد.

جایزه جهانی امام علی (ع)

به گزارش تسنيم، محمد علی معتضدیان با اعلام اين خبر گفت: یکی از اهداف اساسی مرکز تحقیقات امام علی (ع)، برپا کردن جشنواره‌ای برای شناسایی و قدردانی از تمام کسانی بود که در زمینه حضرت امیر (ع) در قالب‌های مختلفی چون کتاب، پایان‌نامه و مقاله در سطحی جهانی آثاری تألیف کرده‌اند.

معاون اجرایی مرکز تحقیقات امام علی (ع) با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره امام علی پژوهان امسال همزمان با عيد غدیر، یادآور شد: در این جشنواره از علی‌پژوهان تقدیر به عمل آمد و دو مهمان برجسته آیت‌الله صادقی رشاد که دانشنامه‌ای چهار جلدی درباره حضرت امیر (ع) نوشتند و دیگر آیت‌‌الله ری شهری نیز دانشنامه‌ای سیزده جلدی در این زمینه تألیف کردند. همچنین از 10 کشور مهمانان شیعه و سنی حضور داشتند که از آنان به جهت پژوهش در حوزه علوی تقدیر شد.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده پنجمین جشنواره امام علی پژوهی با محوریت و رونمایی جایزه جهانی امام علی(ع) خواهد بود. در راستای همین جشنواره، فراخوانی جهانی خواهیم داشت تا افرادی که در این حوزه آثاری دارند، شناسایی و تقدیر شوند.

معتضدیان افزود: پنجمین جشنواره امام علی پژوهی شهریور ماه 96 در ایام غدیر خم برگزار خواهد شد.

کد خبر 360053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha