همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اساسی‌ترین دلیل بازنگری سیاست‌های پردیس‌های دانشگاهی، خارج شدن برخی از این پردیس‌ها از ریل و ماموریت خود بود.

مجتبی شریعتی نیاسر

به گزارش مهر، مجتبی شریعتی نیاسر درباره ساماندهی پردیس‌های دانشگاهی، گفت: سیاست فعالیت پردیس‌های دانشگاهی در دوره جدید در دست بازنگری است.

وی ادامه داد: امیدواریم که به جمع‌بندی مطلوبی دست پيدا كنيم تا پردیس‌ها بتوانند به خدمات خود ادامه دهند، آنچه مسلم است این است که پردیس‌ها باید بستر مناسبی باشند برای توسعه تعاملات بین‌المللی و گسترش خدمات علمی به بخشی از جامعه که به دلایل مختلف ممکن است نتوانند در مجتمع‌های مرکزی دانشگاه‌ها ورود پیدا کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري افزود: در واقع ما در حال تدوین راهکار قانونی هستیم تا این پردیس‌ها بتوانند بر اساس ماموریت اصلی که از ابتدا برای آنها تعریف شده به فعالیت خود ادامه دهند.

وی درباره اینکه آیا امکان توقف پذیرش دانشجو در این پردیس‌ها وجود دارد، گفت: خیر، به اعتقاد من پردیس‌ها خوب است که گسترش یابند، مشروط بر اینکه روی ریل خود و با ماموریت خود فعالیت کنند.

شریعتی نیاسر ادامه داد: عامل مهمی که باعث شده در سیاست فعالیت پردیس‌ها بازنگری داشته باشیم، این بود که بعضا این پردیس‌ها از ریل و ماموریت خود خارج شده بودند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم فعالیت این پردیس‌ها را اصلاح کنیم تا به فعالیت خود ادامه دهند، به هر حال ایجاد پردیس‌ها، گام خوبی بود که برداشته شده و در برنامه چهارم و پنجم توسعه نیز به آن اشاره شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: دستگاه آموزش عالی باید نظارت جدی‌تر بر مراکز اقماری تحت عنوان پردیس‌ها که توسط دانشگاه‌های خوب کشور تاسیس می‌شوند داشته باشد تا در مدار خود ادامه فعالیت دهند.

کد خبر 359984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha