سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

درحالی‌که عملیات ارتش عراق در شرق موصل تقریبا تمام‌شده و برای حرکت به سمت غرب موصل آماده می‌شود، سخت‌ترین قسمت عملیات آزادسازی این شهر باعث نگرانی‌هایی شده‌است.

آوارگان جنگ

سازمان ملل اعلام كرده كه حدودا 750هزار غيرنظامي و شهروند عراقي اكنون در غرب موصل و تحت اشغال داعش هستند. اين مردم درواقع گروگان داعش هستند و اين گروه تروريستي از آنها به‌عنوان سپر دفاعي خود استفاده مي‌كند. سازمان ملل در گزارش خود با اشاره به اينكه در جريان عمليات شرق موصل بسياري از غيرنظاميان اين منطقه يا فرار كردند يا در امان ماندند، ابراز اميدواري كرد كه اين شرايط در غرب موصل هم اجرا شود.

گزارش‌هاي تكان‌دهنده‌اي از اعدام غيرنظاميان و مجبور كردن آنها به همكاري با داعش در غرب موصل منتشر شده‌است. از سوي ديگر مواد غذايي در اين منطقه رو به اتمام است. با توجه به اينكه پل‌هاي روي دجله ديگر قابل استفاده نيست، راه فراري براي ساكنان باقي مانده در غرب موصل وجود ندارد. اين منطقه، از شرق موصل متراكم‌تر است. حدود 180هزار نفر از ساكنان موصل تا‌كنون از اين شهر فرار كرده‌اند. همچنين حدود 550هزار نفر از ساكنان شرق موصل در جريان عمليات آزادسازي اين منطقه در 3‌ماه گذشته، در امان ماندند و اكنون بعد از آزادي اين منطقه از اشغال داعش، به زندگي عادي خود بازگشته‌اند.

کد خبر 359851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha