دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: طبق ایمیلی که گینس برایم ارسال کرده این مراسم ویژه و رکورد جدید و نهایی در تاریخ سه شنبه دهم مرداد سال ۱۳۹۶ برابر با یکم آگوست ۲۰۱۷ در استانبول به ثبت خواهد رسید

شیشه خوار

سال‌ها پيش موفق شد جلوي چشم ده‌ها كارشناس ، 12 كيلو و 600 گرم شيشه را در يك وعده‌ي غذايي بخورد و اين روزها به فكر ثبت آخرين و چهارمين ركورد گينس در شهر استانبول است.

او مي‌خواهد مقابل چشم ده‌ها نفر، 22 كيلوگرم شيشه را يكجا ببلعد. «امين‌الله صفاري» ، مرد شيشه‌اي ايران است كه از يك سالن نمايش در تركيه با خبرنگار ما به گفت و گو نشست.

  • اولين بار چه زماني متوجه شديد كه مي‌توانيد شيشه بخوريد ؟

شش سالگي.

  • اصلا چه شد كه سراغ جويدن شيشه در اين سن رفتيد ؟

كنجكاوي دوران كودكي باعث شد. ماجرا از اين قرار بود كه يك روز دور از چشم مادر و پدرم از سطل زباله‌ي مهد كودك، يك لامپ سوخته را برداشتم و شروع كردم به خوردنش.

  • برايتان مشكلي پيش نيامد؟

لب و دهانم پاره شد و تا حد مرگ پيش رفتم. خونريزي داخلي داشتم و كارم به بيمارستان كشيد. پزشكان به مادر و پدرم گفتند كه بايد مراقب من باشند و نبايد ديگر به هيچ وجه شيشه بخورم. آنها تاكيد كرده بودند كه خوردن شيشه مي‌تواند من يا هر آدم ديگري را بكشد.

  • و شما باز اين كار را تكرار كرديد؟

بله ، حدودا هشت ساله بودم كه ديگر هر نوع شيشه‌اي را كه مي‌خواستم مي‌جويدم.آن قدر جويدن شيشه برايم راحت بود كه حتي بطري‌هاي شيشه‌اي نوشابه را مثل آب خوردن، مي‌خوردم. در اين زمان اين اتفاق بين اعضاي خانواده‌ام علني شده بود.

  • يعني شما با دندان‌هاي شيري شيشه‌ها را مي‌جويديد؟

درست است با همان دندان‌ها شيشه مي‌خوردم.

  • چه شد كه به خاطر خوردن شيشه به شهرت دست پيدا كرديد؟

12 ساله بودم كه به خاطر همين توانايي به تهيه‌كنندگان هنري ايراني معرفي شده و مشهور شدم .

  • اولين ركورد خود را چه زماني به ثبت رسانديد؟

هشتم ژانويه سال 2007 بود كه در كشور امارات ركورد شيشه خوردن را به نام خودم ثبت كردم.

  • چقدر شيشه را بلعيديد؟

حدود 12 كيلو و 600 گرم شيشه را جلوي چشم كارشناسان در يك وعده‌ي غذايي خوردم. همه تعجب كرده بودند حتي كساني كه كارشان اين بود كه آدم‌هاي شگفت‌انگيز را به دنيا معرفي كنند.خيلي‌ها گفتند كه دنيا انساني مثل من را به خود نديده و ديگر نخواهد ديد.

  • چه مدت است كه به كشور تركيه آمده‌ايد و اين‌جا برنامه اجرا مي‌كنيد؟

حدود شش ماه است كه به اين كشور آمده‌ام و براي توريست‌ها برنامه اجرا مي‌كنم.در برنامه‌هايم فقط شيشه مي‌خورم و باعث تعجب مردم مي‌شوم.

  • روزنامه‌هاي تركيه نوشته‌اند كه دانشمندان و خبرنگاران از سراسر دنيا به اين كشور مي‌آيند تا شما را ببينند چرا اين فعاليت را در ايران ادامه نداديد؟

من در ايران موقعيتي براي اين كار نداشتم، مي‌توانستند از اين استعداد من استفاده كنند و مرا به عنوان يك انسان شگفت انگيز ايراني به دنيا معرفي كنند اما هيچ وقت قدمي برايم برداشته نشد تا اين‌كه پيشنهاد كار و ثبت ركوردم در تركيه مطرح شد. طرف تركيه‌اي گفت كه استيج‌هاي خوبي براي نمايش اين شگفتي در اختيار من مي‌گذارد، من هم از اين پيشنهاد استقبال كردم و به تركيه رفتم. از روزي كه شروع به كار با تهيه‌كنندگان اين كشور كردم توانستم نظر طرفداران زيادي را جلب كنم. ‌خيلي از توريست‌ها به خاطر ديدن من به شهري كه در آن‌جا برنامه داشتم مي‌آمدند و خبرنگاران و حتي پزشكان كشورهاي مختلف نيز براي تحقيق سراغم را مي‌گرفتند.

  • از طرف شبكه‌هاي تلويزيوني پيشنهادي داشته‌ايد؟

صدا و سيماي ايران حتي يك بار هم پيشنهاد اجرا در برنامه‌اي را به من نداد.اما دركشورهاي ديگر چندين پيشنهاد داشتم كه به خاطر شرايط خودم قبول نكردم.

  • چه شرايطي؟

چندين شبكه‌ي ماهواره‌اي ايراني كه در تركيه ، انگلستان و ...فعاليت مي‌كردند از من خواستند تا در برنامه‌هاي آن‌ها اجرا داشته باشم، پيشنهاد‌هاي مالي خوبي هم مي‌دادند اما اصول كاري آن‌ها با ايدئال‌هاي اخلاقي من مغايرت داشت و به همين دليل پيشنهادشان را رد كردم . چندين پيشنهاد هم از شبكه‌هاي تلويزيوني تركيه و آمريكايي داشتم كه به خاطر حجم بالاي كارهايم نتوانستم حضور پيدا كنم.

  • مگر به جز اجرا مشغول فعاليت ديگري هم هستيد ؟

بله ، مدت‌هاست كه در حيطه‌ي وكالت كار مي‌كنم و از اين طريق هم كسب درآمد مي‌كنم. در حال حاضر هم مشغول وكالت در امور مهاجران هستم.

  • از وضعيت دستمزدتان براي روي استيج رفتن در تركيه بگوييد؟

من هميشه براي اجراهايم دستمزد‌هاي خوبي گرفته‌ام، نمي‌توانم مبلغ قراردادهايم را بگويم اما مي‌توانم بگويم دستمزدم براي هر بار روي استيج رفتن بسيار بالاست.

  • نظر مردم و تماشاگران درباره‌ي اين توانايي خارق العاده‌ي شما چيست ؟

مردمي كه براي ديدن من به سالن‌ها مي‌آيند به شدت من را يك آدم خاص مي‌دانند و فكر مي‌كنند كه من يك انسان عادي نيستم يا اين‌كه شعبده بازي مي‌كنم.‌ وحشت را در نگاه‌شان مي‌شود ديد.

  • و نظرشان درباره‌ي شما چيست؟

گفت‌وگو با يكي از تماشاگران هيچ وقت از يادم نمي‌رود. خانم سالخورده‌اي آمد و از من خواست تا براي يكي از اعضاي خانواده‌اش كه بيمار است دعا كنم. من برايش توضيح دادم كه اين توانايي من فقط يك لطف الهي است و من هم يك آدم عادي هستم كه احتياج به دعاي ديگران دارم.

  • نظر پزشكان و دانشمنداني كه شيشه خوردن شما را ديده‌اند درباره‌ي اين توانايي منحصر به فردتان چيست؟

خيلي از پزشكان و دانشمندان آزمايش‌هاي عجيب و غريبي روي من انجام داده‌اند اما فقط به يك نتيجه واحد رسيده‌اند؛ مي‌گويند درون بدن تو انگار يك معجزه رخ مي‌دهد.

  • دليل‌شان براي اين حرف چه بود ؟

عكس‌هاي متعددي از من در حين خوردن و بعد از بلعيدن شيشه گرفته شد. اين عكس‌ها نشان مي‌داد شيشه‌هاي خرد شده در درون بدن من فقط تا يك جايي قابل مشاهده هستند و بعد از مدتي ديگر هيچ اثري از شيشه‌ها نيست .

  • يعني خرده شيشه‌ها غيب مي‌شدند؟

بله ، دقيقا. آن‌ها مي‌گفتند احتمال دارد شيشه‌ها به گاز تبديل شده باشند.

  • آيا پيش آمده است كه يك وعده شيشه خوردن باعث بي‌اشتهايي شما شود؟

اين اشتباهي است كه خيلي‌ها با ديدن من مرتكب مي‌شوند.‌گاهي حتي دانشمندان نيز فكر مي‌كنند كه خوردن شيشه باعث سير شدن من مي‌شود اما واقعا اين طور نيست، من مانند انسان‌هاي عادي زندگي مي‌كنم .همه چيز در من مثل شما و ديگران است.منظورم از اين حرف اين است كه من هم گرسنه مي‌شوم و وعده‌هاي غذايي‌ام سر جايش است.به هيچ وجه شيشه خوردن من را سير نمي‌كند.

  • گويا «نيويورك تايمز» شما را به عنوان «معجزه‌ي قرن » معرفي كرده است. در اين باره بگوييد ؟

نويسندگان اين نشريه اعلام كرده‌اند كه من يكي از معجزه‌هاي قرن هستم و كسي در دنيا وجود ندارد كه مثل من بتواند شيشه بخورد. شهرت من جهاني است چون كسي در دنيا جز من نمي‌تواند شيشه‌ي ضدگلوله را كه تير از آن رد نمي‌شود با دندان بجود و بخورد.

  • شيشه چه طعمي دارد؟

نمي‌شود طعمي برايش در نظر گرفت.شيشه بي طعم است .نه بد مزه است نه خوشمزه . غذا نيست كه بتوانم طعمش را بگويم.

  • از خوردن شيشه لذت مي‌بريد؟

من هيچ لذتي از شيشه خوردن نمي‌برم، خيلي راحت بگويم غذاي ايراني كجا و شيشه كجا .مطمئنا خوردن يك پرس غذاي ايراني هزاران بار لذت بيشتري دارد تا يك پرس شيشه.

  • پس اگر روح و بدن‌تان به شيشه نيازي ندارد چرا به اين كار ادامه مي‌دهيد؟

من زندگي بدون هيجان را دوست ندارم، حتي پدر و مادرم هم مي‌دانند كه من هميشه دوست دارم از طريق هيجان معرفي شوم و نه چيز ديگري. هنر من تزريق هيجان به مردم است. از اين كار لذت مي‌برم. ‌جسور بودن را دوست دارم. زماني كه شش ساله بودم به خاطر جسارتم ،‌شيشه را بلعيدم و امروز هم به خاطر همين جسارت، خوردن شيشه را ادامه مي‌دهم.

  • خطرناك‌ترين شيشه‌اي را كه تا كنون بلعيده‌ايد به ياد داريد؟

من در ابتداي شيشه خوردن خطرناك‌ترين شيشه را بلعيدم. لامپ‌هاي صد، خطرناك‌ترين شيشه‌هاي دنيا هستند. اين شيشه‌ها، تيز و به شدت برنده هستند.

  • سخت‌ترين شيشه‌اي كه توسط شما در اين سال‌ها جويده شده است چه نوع شيشه اي بود؟

شيشه‌هاي ضد گلوله و شيشه‌هاي نوشابه قطور، سخت‌ترين شيشه‌هايي بودند كه من آن‌ها را جويدم.

  • شايد برخي از خوانندگان بعد از خواندن اين مصاحبه از سركنجكاوي بخواهند براي يك بار هم كه شده خوردن شيشه را تجربه كنند، چه توصيه‌اي به آن‌ها داريد؟

من با جديت تاكيد مي‌كنم كه هيچ فردي نبايد اين كار را انجام دهد.مطمئن باشيد كه اين كار حتما مرگ را به دنبال دارد. حتي يك بار تست كردن مي‌تواند مرگ‌آور باشد.

  • از اين نمي‌ترسيد كه يك روز خود شما به خاطر اين كار، جان‌تان را از دست بدهيد؟

اين توانايي من نه شعبده است و نه به خاطر تمرين ، مطمئن باشيد كه اگر با تكيه بر هر كدام از اين ها، اين كار را انجام داده بودم تا حالا حتما مرده بودم. من شيشه را مي‌جوم و شيشه در بدنم ناپديد مي‌شود اين يعني لطف خدا و نه هيچ چيز ديگر.

  • يعني شما خودتان را شعبده‌باز نمي‌دانيد؟

خير ، اصلا علاقه‌اي به شعبده‌بازي هم ندارم، كاري كه من مي‌كنم حقيقت است و شعبده تكنيك.

  • در يكي از صفحه‌هاي اجتماعي شما فردي نوشته بود كه امين صفاري قبل از اين كار جادو يا وردي خاص مي‌خواند كه مي‌تواند اين كار را انجام دهد. جواب شما در اين باره چيست ؟

ورد و جادو؟ فكرش را بكنيد من اصلا در شش سالگي مي‌دانستم جادو چيست؟ در آن سن حتي معني ورد را هم نمي‌دانستم.

  • برنامه‌ي بعدي شما چيست ؟

ثبت ركورد خوردن 22 كيلو گرم شيشه در يك وعده‌ي غذايي .

  • قرار است چه زماني اين ركورد را به ثبت برسانيد؟

اين ركورد آخرين و چهارمين ركورد من است كه به ثبت خواهد رسيد. طبق ايميلي كه گينس برايم ارسال كرده اين مراسم ويژه و ركورد جديد و نهايي در تاريخ سه شنبه دهم مرداد سال 1396 برابر با يكم آگوست 2017 در استانبول به ثبت خواهد رسيد.

  • و شما براي ثبت اين ركورد تا آن زمان آماده مي‌شويد؟

كاري كه من مي‌كنم احتياجي به تمرين ندارد،يعني شبيه به كساني نيستم كه براي انجام كاري نياز به تمرين دارند.چون اين استعداد خدادادي است پس نيازي هم به تمرين نيست .

به خاطر داشته باشيد كه هر فردي پس از خوردن 100 گرم غذا 100 گرم به وزنش اضافه مي‌شود و اين در صورتي است كه من بعد از خوردن چندين كيلو شيشه، هنوز وزن طبيعي خودم را دارم و افزايش وزن پيدا نمي‌كنم.

پس خوردن 22 كيلوگرم شيشه با بلعيدن 14 كيلو شيشه برايم تفاوتي ندارد.اينكه زمان ثبت ركورد به روز دهم مرداد ماه سال 96 موكول شده است فقط به اين دليل است كه گينس اين تاريخ را تعيين كرد .اگر دست من بود همين فردا اين كار را انجام مي دادم.

منبع:همشهري سرنخ

کد خبر 359617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha