همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از اعلام آمادگی ارتش برای کمک به عملیات امدادرسانی و آواربرداری حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو خبر داد.

احمدرضا پوردستان

به گزارش تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان پس از حضور در محل این حادثه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از آتش نشانان، از آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در عملیات امدادرسانی و آواربرداری خبر داد و گفت: از همان ابتدا ارتش مراتب آمادگی خود را به لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات، لجستیک و همچنین مراکز درمانی به ستاد بحران اعلام کرد.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: پس از اعلام آمادگی، ارتش نیروهای دانشگاه افسری را خود به محل حادثه اعزام کرد ولی با توجه به تشخیص ستاد بحران، مقرر شد این نیروها به عنوان نیروهای پشتیبان وارد عمل شوند.

پوردستان گفت: در حال حاضر تعداد از دستگاه‌های برش ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختیار ستاد بحران قرار گرفته است و نیروی‌های دژبان ارتش نیز آمادگی دارند برای کمک به نظم بخشی در کنار نیروی انتظامی حاضر شوند.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به ظرفیت بالای ارتش در عملیات‌های این چنینی، ادامه داد: حجم بسیار قابل توجهی از بالگردها را در اختیار داریم و همان‌طور که بارها عنوان کردیم همچنان آماده همکاری با ستاد بحران هستیم. در حال حاضر نیز جمعیت چند صد هزار نفری سربازان ارتش در تهران، آمادگی کمک رسانی به عملیات امدادرسانی را دارند و با توجه به اعلام آمادگی مرکز بروجرد و مراکز دیگر، محل دپو تجهیزات برای کمک رسانی به عملیات امدادرسانی در تهران در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با بیان اینکه پایگاه بالگرد آبیک اعلام آمادگی کامل کرده تا در این عملیات حاضر شود گفت: متاسفانه صحنه محدود عمل باعث شده تا افزایش نیروهای امدادی نه تنها نتواند کمکی به بهبود شرایط کند بلکه باعث کندتر شدن عملیات امدادرسانی و آواربرداری شده است.

کد خبر 359280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha