همشهری آنلاین: طی شش ماه اول سال 1386 مبلغ 14 میلیارد و 509 میلیون ریال خسارت و تسهیلات به مسافران قطارها پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 88 درصد رشد را نشان می‌دهد

به گزارش روابط عمومی شرکت قطارهای مسافری رجاء، از این مبلغ، 12 میلیارد و 746 میلیون ریال خسارت به بیش از 267 هزار مسافر بابت تاخیر قطارها، خرابی تهویه، هزینه پذیرایی از مسافران قطارهای تاخیری و تعویض سالن پرداخت و مابقی به عنوان تسهیلات بابت بلیت های المثنی و اعزام رایگان مسافران جا مانده ارائه شده است.

براساس این گزارش از زمان اجرای طرح پرداخت خسارت و ارائه تسهیلات در سال 78 که به منظور احترام به حقوق مسافر، تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی در قبال خدمات آغاز شده، تاکنون بیش از 67 میلیارد ریال خسارت و تسهیلات به مسافران پرداخت شده است.

لازم به ذکر است افزایش 88 درصدی پرداخت خسارت و تسهیلات به دلیل کاهش مبنای زمانی پرداخت خسارت در قبال تاخیر قطارها به نفع مسافران بوده است.

شایان ذکر است که از آغاز برنامه تابستانی سال گذشته، مبنای زمانی خسارت تاخیر در مسیر مشهد، از سه ساعت به دو ساعت در قطارهای اکسپرس و در قطارهای تندرو از دو ساعت به یک ساعت کاهش یافته است. در سایر مسیرها نیز مبنای زمانی پرداخت خسارت های تاخیر از 30 تا 50 درصد نسبت به مبنای زمانی قبلی کاهش یافته است.

کد خبر 35918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز