سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: 140 نفر از جمله پنج نماینده مجلس افغانستان بر اثر انفجار بمب کشته و مجروح شدند.

به گزارش سی ان ان این اتفاق که در یک کارخانه شکر رخ داد؛ در اثر عملیات انتحاری صورت گرفت.

اما بی بی سی هم از کابل گزارش داد که هنوز تعداد دقیق کشته‌ها و مجروحان این حادثه مشخص نیست ولی طبق آخرین خبرهای این شبکه خبری از افغانستان، این حادثه که بعد از ظهر سه‌شنبه (15 آبان) به وقوع پیوست، حدود 90 نفر  کشته و بیش از 50 زخمی داشته است.

هنوز مشخص نیست این انفجار که در ولایت بغلان که در شمال این کشور است به وقوع پیوست توسط یک عامل انتحاری صورت گرفت و یا تروریست‌ها از بمب جاده‌‌ای استفاده کردند.

خبرهای تایید نشده حاکی از آن است که 5 نفر از اعضای پارلمان افغانستان در این حادثه کشته شد. این خبر را شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرگزاری رویترز مخابره کرد

 از سوی دیگر سخنگوی والی ننگرهار در شرق افغانستان گفت: در نتیجه انفجار بمب کارگذاشته‌شده در حاشیه جاده‌ای در شهرستان چپرهار این ولایت، سه پلیس کشته و پنج نفر دیگر از این نیروها زخمی شدند.

نورآقا زواک افزود: این افراد مشغول تامین امنیت جاده بودند که خودروی آنان در برخورد با بمب کنترل از راه دور منفجر شد.

وی گفت: تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حادثه را برعهده نگرفته و کسی نیز در این ارتباط بازداشت نشده است.

 در همین حال، نماینده مردم ولایت دایکندی افغانستان گفت: گروه طالبان پس از تصرف مرکز شهرستان گجران این ولایت، ‪ ۱۰‬پلیس را گروگان گرفت.

مرکز این شهرستان دوشنبه شب پس از حمله شورشیان طالبان سقوط کرد و آنان ملا نعمت‌الله یکی از اعضای این گروه را به عنوان فرماندار انتخاب کردند.

صادقی زاده تصریح کرد: گزارش‌های دریافتی از منطقه حاکیست که طالبان پس از تسلط بر مراکز حساس بطور فزاینده‌ای به اذیت و آزار مردم پرداختند.

وی اظهار داشت: با سقوط گجران، منطقه وسیعی از مرکز افغانستان از ولایت فراه تا هلمند و دایکندی در معرض تهدید قرار دارد.

صادقی زاده گفت: اگر دولت و نیروهای خارجی برای بازپس‌گیری این شهر اقدام فوری نکنند، ولایت بادغیس نیز در معرض تهدید طالبان قرار خواهد گرفت.

شورشیان مسلح در هفت روز گذشته چهار شهرستان افغانستان را تصرف کردند. گجران اولین شهرستان غیرپشتون می‌باشد که از سوی طالبان تصرف شده است.

کد خبر 35911

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز