همشهری آنلاین: شهردار تهران صبح امروز لایحه بودجه ۹۶ شهرداری تهران را تقدیم هیات رییسه شورا کرد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف با حضور در صحن علنی شورای شهرتهران لایحه بودجه 96 شهرداری را تقدیم شورای شهرتهران کرد.

براین اساس تمامی معاونان شهرداری تهران نیز با حضور در صحن علنی شورا، شهردار تهران را همراهی کردند. شهردار تهران با بیان اینکه بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران را به شدت انقباضی دیده ایم، گفت: بودجه ما در سال ۹۶، حدود ۱۸ هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان است.

قالیباف در زمان تقدیم لایحه بودجه شهرداری به شورای شهر تهران پس از پاره ای توضیحات در باره لایحه برنامه ششم که توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و انتقاد نسبت به برخی مصوبات آن گفت: ما بر اساس برنامه پنج ساله و آنچه تصویب شد باید بودجه سال ۹۶ را ۲۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می دیدیم اما شرایطی که پیش آمد باعث شد این سیاست را ادامه ندهیم و سیاست انقباضی را دنبال کنیم که بر مبنای آن بودجه سال ۹۶ را ۱۸ هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان دیدیم.

قالیباف افزود: در واقع ما برای سال ۹۶، سه تا ۳.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش بودجه داشتیم. این سه درصد را با حداقل افزایش حقوق و دستمزدها مقایسه کرد این نشان می دهد ما به شدت بودجه انقباضی را دنبال کردیم.

وی افزود: از این رقم بودجه ۱۱ هزار و ۸۳۳ میلیارد تومان نقدی و شش هزار و ۶۵۶ میلیارد غیرنقدی است. یعنی درصد ۶۴ به ۳۶ درصد را دیده ایم.

شهردار تهران در توضیح بودجه غیرنقدی نیز گفت: یکی از اقدامات خوب مدیریت جدید شهری بحث شفافیت مالی است، ما بودجه نقدی را هم نیز در مدار مصوبه شورای شهر قرار می دهیم و بودجه نقدی و غیرنقدی از این منبع به خزانه شهرداری می آید.

وی افزود: قبل از این تنها بودجه نقدی به شورا می آمد و تصویب می شد، اما این شیوه از حدود سال ۸۶ تغییر کرده است.

کد خبر 359052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha