مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

دبیر ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو، گفت: با شماره‌گیری ۱۴۹۰ یا ۱۹۰، می‌توان به مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم متصل شد و از مشاوره دارویی بهره برد.

دكتر يسنا بهمنش افزود: مراكز اطلاع‌رساني دارو و سموم(DPIC) ارائه‌دهنده خدمات مشاوره‌اي در مورد داروها و سموم هستند كه مخاطبان مي‌توانند از طريق يك خط تلفن با آن تماس بگيرند.

وي ادامه داد: بيش از ۴۰ مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم دانشگاهي در كشور مشغول به فعاليت هستند. تمامي اين مراكز هم‌اكنون با دو شماره ۱۴۹۰ و همچنين ۱۹۰ و برخي از آنها علاوه بر شماره‌هاي يادشده با شماره‌اي مستقل، پاسخگوي تماس‌هاي مردم و گروه پزشكي هستند. بهمنش اظهار داشت: هموطنان در سراسر كشور با شماره‌گيري ۱۴۹۰ يا ۱۹۰، مي‌توان به مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم همان منطقه دانشگاهي متصل شد و از مشاوره دارويي از طريق تلفن بهره برد.

علاوه بر تهران، چند دانشگاه سطح يك هم فعاليت شبانه روزي دارند و بقيه مراكز از ۸ ساعت تا ۱۲ ساعت در روز ارائه خدمت مي‌نمايند.

وي افزود: مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم در مورد، نحوه مصرف صحيح داروها، تداخل داروها و مواد غذايي، عوارض جانبي ناشي از مصرف داروها، سازگاري و نحوه اختلاط داروهاي تزريقي، مصرف داروها در دوران بارداري و شيردهي، مسموميت با دارو، سموم، مواد شيميايي، گياهان سمي، گزيدگي‌ها و گازگرفتگي‌ها آماده پاسخگويي به پرسش‌هاي شهروندان است.

کد خبر 359002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha