همشهری آنلاین: پلیس ملی‌ اسپانیا روز دوشنبه یک مراکشی را که ریاست شبکه تروریستی جذب نیروی خارجی‌ برای داعش برعهده داشت تا نیروهای جدید را به سوریه و عراق اعزام کند، در شهر شمالی‌ «سن سباستین» دستگیر کرد .

پلیس اسپانیا رئیس مراکشی شبکه جذب نیرو برای داعش را دستگیر کرد

به گزارش ایرنا، وزارت کشور اسپانیا در اطلاعیه ای اعلام کرد که این شبکه تروریستی، افزون بر فرد دستگیر شده، متشکل از دو نفر دیگر بود که آنها پس از بازگشت از مناطق جنگی سوریه و عراق با هدف ارتکاب حملات تروریستی در اروپا ، در ماه نوامبر در مراکش و فرانسه دستگیر شده بودند.

به گفته وزارت کشور اسپانیا، دو نفر دستگیر شده در ماه نوامبر ، دستورالعمل های خاص و ویژه سازمان تروریستی داعش را دنبال می‌ کردند در حالی‌ که فرد دستگیر شده در سن سباستین به ریاست و کنترل شبکه در اسپانیا می‌ پرداخت.

خبرگزاری افه اسپانیا نوشته است بر اساس توضیحات وزارت کشور، مراکشی دستگیر شده ، به جذب ستیزه جویان خارجی‌ برای داعش می‌ پرداخت تا آنها را به مناطق جنگی در سوریه و عراق اعزام کند و پس از آن به اروپا بازگردند و به ارتکاب حملات تروریستی در این قاره بپردازند.

بنا بر این گزارش، از زمانی‌ که وزارت کشور در ماه ژوئن سال 2015 میلادی سطح هشدار ضد تروریستی را به درجه چهار از مجموع پنج درجه افزایش داد ، نیروهای امنیتی اسپانیا ،181 تروریست را دستگیر کردند.

 

کد خبر 358932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha