مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سیصد و هفتاد و چهارمین جلسه ماهیانه عصب‌پژوهی اجتماعی با موضوع "تن آدمی، پیوندگاه هنر نقاشی و پزشکی" ساعت هشت و نیم صبح پنجشنبه سی‌ام دی ماه در سالن بیمارستان ایرانمهر برگزار می‌شود.

طبق سنت فعالیت بیست ساله در سیصد و هفتاد و چهارمین جلسه ماهیانه عصب‌پژوهی اجتماعی نيز بحث درباره اهمیت هنر نقاشی در گسترش آگاهی انسان، پی گرفته می‌شود.

در این جلسه، نقاش معاصر، «بهرام دبیری» در‌باره «تن آدمی، پیوندگاه هنر نقاشی و پزشکی»، صحبت می‌کند و شواهدی از 30 هزار سال گذشته تا کنون ارایه می‌كند و سپس، «جواد مجابی»، مفسر هنر نقاشی، «لیلی گلستان»، مشوق هنر نقاشی در‌اين‌باره سخن خواهند گفت.

جلسه با اظهارنظر دیگر صاحبنظران حاضر ادامه خواهد داشت.

دكتر عبدالرحمن نجل رحيم نیز به عنوان میزبان صحبت خواهد كرد و به اين موضوع مي‌پردازد كه با وجود پیوند ضمنی بین نقاشان و پزشکان و کار نقاشان در خلق آثار در کند و کاو بین رابطه بین دست و ذهن، قرن‌ها طول کشیده است تا پژوهشگران علم پزشکی، تا اندازه‌ای به چند و چون کار حلقه گمشده پنهان در تن، یعنی سلسه اعصاب، در پیوند دادن بین ذهن و دست و حضور خیال پردازانه و اندیشه‌ورزانه آن در خلق آثار هنری پی ببرند.

دكتر نجل رحيم معتقد است: بدیهی است با اشراف بیشتر به کار پویای هر لحظه تغییر یابنده مغز و سلسله اعصاب می‌توانیم نگاهی عمیق‌تر به آثار هنرمندان نقاش در دوره‌های مختلف و کندوکاو آنها در به تصویر کشیدن شگفتی‌های کار مغز در رابطه با تن داشته‌باشیم.

کد خبر 358630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha