همشهری‌آنلاین: دادستان آمریکا برادر و برادرزاده بان کی مون، دبیرکل پیشین سازمان ملل را به پرداخت رشوه به یک مقام دولتی متهم کرد.

bankimoon

 برادر کوچکتر بان کی مون،دبيركل پيشين سازمان ملل و پسر برادرش متهم هستند به یک مقام در کشوری در خاورمیانه از طریق یک دلال آمریکایی پیشنهاد پول داده‌اند که برای فروش ملک به آنها در شرق آسیا کمک کند.

بر اساس اعلام دادگاه فدرال نیویورک، یو هیون "دنیس" بان، واسطه‌گر معاملات ملکی و برادرزاده بان کی مون و نیز بان کی سانگ، برادر دبیرکل سابق سازمان ملل و از مدیران سابق شرکت کره‌ای کیانگنام به پرداخت رشوه متهم شده‌اند

سخنگوی بان کی مون اعلام کرد که او از شرایط ایجاد شده برای اقوامش بی‌اطلاع است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه بی بی سی، طبق کیفرخواست ارائه شده، شرکت کیانگنام که در سال 2013 با بحران کمبود نقدینگی مواجه شده بود، به بان کی سانگ ماموریت داد که برج‌ 72 طبقه این شرکت در ویتنام، معروف به "لندمارک 72" را در ازای دریافت مقداری کمیسیون بفروشد.

اما بان و پسرش، به جای روش‌های قانونی برای جذب مشتری، به یک مقام خاورمیانه‌ای پیشنهاد رشوه دادند تا او از سرمایه‌های کشورش برای خرید برج استفاده کند.

در آوریل 2014،  به واسطه‌ای به نام مالکوم هریس که مدعی بود کارگزار آن مقام است،رشوه‌ای 500 هزار دلاری پرداخت شد. قرار بر این بود که به محض فروشِ برج، دو میلیون دلار دیگر نیز به مالکوم هریس پرداخت شود، اما هریس که ادعای کارگزاری‌اش نیز نادرست بود، پول‌ها را دزدید. این واسطه نیز در کیفرخواست دادگاه نیویورک متهم شده است. گفته مي‌شود، هریس از خویشاوندان بان کی مون کلاهبرداری کرده و پول‌ها را دزدیده است.

این معامله هرگز انجام نشد و اکنون بان و پسرش با اتهام پرداخت رشوه نیز مواجه شده‌اند.

هریس و بان کی سانگ بازداشت نشده‌اند و یو هیون "دنیس" بان نیز با قرار وثیقه آزاد است.

کد خبر 358426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha