همشهری‌آنلاین: بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر پیشین پاکستان پرویز مشرف رئیس جمهور این کشور را متهم کرد با اعلام حالت فوق‌العاده، کودتای دوم را در این کشور انجام داده و به افراط‌گرایی در کشور دامن می‌زند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن بی‌نظیر‌ بوتو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا با متهم کردن مشرف به انجام کودتای دوم پس از کودتای اول سال 1999 گفت من بسیار متاسفم که ژنرال مشرف اجرای قانون را به حال تعلیق در آورد و حالت موقت فوق‌العاده اعلام کرد.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان گفت: می‌دانم که قضات اجازه نخواهند داد ماجرا همین طور ادامه پیدا کند. می‌دانم که وکلای مدافع اجازه چنین کاری را نخواهند داد. فعالان سیاسی و مسئولان احزاب به زودی اعتراض خواهند کرد.

بی‌نظیر بوتو به ویژه به اعتراض قضات و وکلای مدافع اشاره داشت که اوایل امسال هنگام تلاش مشرف علیه افتخار محمد چودری رئیس دیوان عالی پاکستان روی داد.

چودری شنبه بلافاصله پس از اعلام برقراری حالت فوق‌العاده از سمت خود برکنار شد.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان گفت حالت فوق‌العاده به رویارویی بی‌فایده بین دولت و مردم منجر خواهد شد که این موضوع فقط به افراط‌گرایان کمک خواهد کرد از اوضاع به نفع خود استفاده کنند.

وی که با مشرف درباره تقسیم قدرت صحبت می‌کند هجدهم اکتبر پس از تبعید به کراچی بازگشت که همان روز از یک حمله جان سالم به در برد اما در این حمله دست کم 139 نفر کشته شدند.[‍در همین ارتباط]

کد خبر 35837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز