گروه سیاسی: روزنامه واشنگتن‌پست در تحلیلی نوشت: اتحادی که دولت بوش برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران ایجاد کرده، به علت نگرانی از جنگ و فشارهای تجاری در حال فروپاشی است.

نگارنده این تحلیل که مهر آن را منتشر کرده است، تأکید کرد: من از طریق یک سری دیدارهای خصوصی با دیپلمات‌ها، کارشناسان آکادمیک، مقام‌های ارشد نظامی و برخی تحلیلگران به این نتیجه رسیدم اتحادی که دولت بوش در اعمال تحریم‌ها علیه ایران ایجاد کرده به علت نگرانی از جنگ و فشارهای تجاری در حال از بین رفتن است.

در ادامه این مطلب ادعا شده است که به دلیل مخالفت چین و روسیه با افزایش تحریم‌ها، زمان برای در پیش گرفتن مسیر دیپلماتیک رو به پایان است و این مسأله به دیک چنی، معاون بوش و دیگر نومحافظه‌کاران اجازه می‌دهد که با منتظرماندن برای دستیابی به نتایج دیپلماتیک مخالفت کنند و بر اقدام نظامی اصرار نمایند.

همچنین مرکز مطالعاتی «سیاست خاورنزدیک واشنگتن» نیز به نقل از تحلیلگران تصریح کرد که تا کنون 2  قطعنامه تحریم‌ها علیه ایران شکست خورده و غرب باید راهبرد تهدید و تطمیع را در برابر ایران دنبال کند.

در تحلیل این مرکز مطالعاتی آمده است: هم‌اکنون دولت و وزارت خزانه داری آمریکا بسته جدیدی از تحریم‌های یکجانبه را علیه ایران آماده کرده‌اند که در صورت موفق نبودن این اهرم، سیاستگذاران آمریکایی با 2 گزینه روبرو هستند: اینکه از اقدام نظامی علیه ایران استفاده کنند یا اینکه یک ایران هسته‌ای را تحمل کنند.

کد خبر 35829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز