همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری الجزایر در پیامی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

عبدالعزیز بوتفلیقه

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری الجزایر در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی به رئیس‌جمهوری ایران فرستاد و در این پیام فضایل و مواضع شجاعانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و مشارکت‌های گرانقدر وی در مسیر حفظ همبستگی امت اسلامی را ستود.

عبدالعزيز بوتفليقه، رئیس‌جمهوری الجزایر در پیام تسلیت خود به رئیس‌جمهوری ایران اعلام کرد: با اندوه بسیار از خبر درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهوری اسبق ایران و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران مطلع شدیم. پس از این فقدان بزرگ، تنها می‌توانم به جنابعالی به نمایندگی از ملت و دولت الجزایر و از طرف خودم صادقانه‌ترین تسلیت‌ها را بگویم و این امید را دارم که به نیابت از اینجانب، این تسلیت را به مردم برادر ایران و به خانواده مرحوم برسانید.

وی به این امر اشاره کرد که با درگذشت آیت‌الله اکبر رفسنجانی، کشور برادر جمهوری اسلامی ایران یکی از فرزندان نیکوکار خود را از دست داد که زندگی‌اش را برای خدمت به این کشور بدون ملالت و خستگی صرف کرده و بی‌امان از این کشور در تمامی شرایط و در مقابل دشواری‌هایی که با آن روبه‌رو شد، دفاع کرد.

رئیس‌جمهوری الجزایر اظهار کرد: تاریخ گواه بر مواضع شجاعانه این مرحوم و مشارکت‌های گرانقدرش در مسیر حفظ همبستگی امت اسلامی خواهد بود که جایگاه امت اسلامی را در میان ملت‌ها محقق کرده و رفاه و شکوفایی را برای مسلمانان رقم می‌زند.

عبدالعزیز بوتفلیقه پیام خود را با این عبارات پایان داد: از خداوند متعال می‌خواهم که مرحوم را مورد رحمت خود قرار داده و در بهشت جای دهد و به مردم برادر ایران و خانواده گرانقدر ایشان صبر دهد.

«وبشر الصابرین الذین إذا أصابتهم مصیبة قالوا إنا لله و إنا إلیه راجعون».

کد خبر 358287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha