همشهری آنلاین: در پیام جامعه روحانیت مبارز در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آمده است: نقش آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در انقلاب اسلامی از ذهن هیچ ایرانی منصفی نخواهد رفت.

جامعه روحانیت مبارز

به گزارش فارس، جامعه روحانیت مبارز به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:‌ رحلت ناگهانی و غمبار عالم و روحانی مبارز، مرد پرصلابت روزهای سخت، رهرو صدیق، تکیه گاه امام و نظام، امین ولایت و امّت و فرزند همیشه عزیز انقلاب، آیت الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی، موجب افسوس و اندوه شد. خوشا به حال آن رفیقِ خیرخواه و سیاستمدار خدوم که عمر گرانمایه اش را، سراسر، در خدمت به آرمان ها و پاسداشت اصول دینی و انقلابی گذراند و تا پایان بر سرِ پیمان ماند. طُوبى له وحُسْنُ مَآب. به لطف الهی، میراث خمینی کبیر (رضوان الله علیه)، اینک و پس از چهار دهه، به والاترین سطح شوکت، عزّت و بلوغ خود رسیده است و رفتن یکی از خیل خادمان، خللی در بنیان مرصوص نظام پدید نمی آورد، اما این سرفرازی و صلابت، وامدار جدّ و جهدِ بی دریغ مردانی است که، در کسوت سرباز و فرمانده و راهبر، پای در راه پر نشیب و فراز خدمتگزاری گذاشتند و بی تردید، آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از این بزرگان و از گرامی ترینِ آنان بود.

این بیانیه تصریح می‌کند:‌ تأثیر انکارنشدنی او در شکل گیری انقلاب اسلامی در دوران مبارزات و ساماندهی امور به دست او پس از پیروزی، از ذهن و زبان هیچ ایرانیِ انقلابی و میهن دوست منصفی نخواهد رفت. عمر پر برکت او، براستی، مصداق شریفه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه» بود. سوابق درخشان او، به همراه همدلی و همراهی و وقار سیاسی اش در انقلابیگری، در مرتبه ای است که تاریخ از او به نیکی یاد خواهد کرد. تفکر هاشمی و اندیشه بلند او اینک بسان سرمایه ای گرانبها در اختیار مدیران و میلیون‌ها ایرانی دینمدار و وفادار به انقلاب و ایران است و کدام حیات بالاتر و ماناتر از این؟

در این بیانیه تاکید شده است: جامعه روحانیت مبارز، که در سوگ یکی از بنیانگذاران برجسته خود نشسته است، ضمن آرزوی سلامت و عزت برای رهبر معظّم انقلاب، این ضایعه دردناک را به ملت شریف ایران اسلامی، رهبر فرزانه، حوزه های علمیه، خانواده و دوستداران آن عزیز تسلیت می گوید و از درگاه خداوند مهربان برای ایشان رحمت و مغفرت بی پایان و علوّ درجات مسألت می کند. رَّبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَأَنتَ خَیْرُ الرَّاحِمِین.

کد خبر 358276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha