یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

گروه شهری: تخلفات ساختمانی در تهران در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

مدیر کل امور اجرایی کمیسیون‌های ماده صد شهرداری تهران در این باره به همشهری گفت: با همکاری شهرداری و دستگاه‌های ذیربط از جمله دیوان عدالت اداری، تخلفات ساختمانی در6 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته20 درصد کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود که این روند در 6 ماهه دوم با وضعیت بهتری ادامه یابد.

سید صباح الدین متقی از دستگاه‌های حاکمیتی، عوامل نظارتی و مردم به‌عنوان مثلث شکل گیری تخلفات ساختمانی در سال‌های گذشته یاد کرد و گفت در حال حاضر برنامه راهبردی شهرداری برخورد قاطع با ساخت و ساز‌های غیرقانونی است.

وی افزود: خلا‌ءهای قانونی و عدم نظارت صحیح طی سالیان گذشته در این زمینه باعث شده تا ناخودآگاه سلایق افراد جایگزین قانون شود و تخلفات ساختمانی شکل بگیرد.

متقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای رفع تالی فاسد از پرونده‌های مربوط به تخلفات ساختمانی، زمان گردش این گونه پرونده‌ها را بعد از ثبت دفاعیه از یک ماه به 10 روز کاهش داده‌ایم و کیفیت آراء را به حداکثر رسانده‌ایم.

مدیر کل امور اجرایی کمیسیون‌های ماده صد همچنین گفت: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده میان شهرداری و دیوان عدالت اداری، هم اکنون بحث وحدت رویه در ارتباط با این گونه پرونده‌ها را دنبال می‌کنیم و پیش‌بینی می‌شود در 6 ماهه دوم امسال، تعداد نقض آرا توسط دیوان عدالت اداری در این زمینه به حد‌اقل خواهد رسید.

وی افزود: در رویکرد جدید شهرداری و سیاست شهردار در این زمینه، تحت هیچ شرایطی تخلفات ساختمانی به‌عنوان منبع درآمد شهرداری تلقی نخواهد شد و این نشانه تمهیدات سیاست کلان شهرداری مبنی بر نهادینه کردن تخلف نکردن در پایتخت است.

وی همچنین گفت با توجه به افزایش بیش از 100 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در تهران طی 6 ماهه نخست امسال، نظارت مستمر بر مناطق شهرداری مورد تأکید قرار گرفته و در این راستا به کلیه مناطق اعلام شده است که از ابتدای امسال موضوع تخلفات ساختمانی و کوتاهی مناطق در جلوگیری از آن در کمیته راهبردی تخلفات ساختمانی مورد بررسی و ارزشیابی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 35821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز