سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی‌ از صدور صورتحساب ۵۰ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت تا پایان سال خبر داد و ابراز امیدواری کرد لایحه سهام عدالت نیز برای آزاد‌سازی‌ در قالب صندوق های سرمایه‌گذاری هرچه زودتر به مجلس ارسال شود.

سهام- بورس

به گزارش همشهري، سازمان خصوصي‌سازي‌ از سامانه اي رونمايي كرد كه قرار است به‌زودي از طريق آن صورتحساب مشمولان سهام عدالت صادر شود. بر اين اساس همه مشمولان سهام عدالت بايد بعد از آنكه سازمان خصوصي‌سازي‌ زمانش را اعلام كرد به اين سامانه مراجعه و صورتحساب سهام عدالتشان را دريافت كنند.

در اين صورتحساب درج شده است كه هر يك از مشمولان چقدر سهام عدالت دريافت خواهد كرد،به طور ميانگين برآورد مي شود به هريك از مشمولان 500هزار سهام عدالت پرداخت شود و اگر شخص بخواهد تا مالك يك ميليون تومان سهام عدالت شود بايد بقيه اين مبلغ را با شرايطي كه بعدا سازمان خصوصي‌سازي‌ از طريق همين سامانه اعلام خواهد كرد، پرداخت كند. با وجود همه اقدامات انجام شده در سازمان خصوصي‌سازي‌، دولت هنوز لايحه اصلي آزاد سهام عدالت را به مجلس ارسال نكرده است. در اين لايحه مشخص خواهد شد كه سهام عدالت با چه روشي آزاد خواهد شدو از چه زماني قابل خريدو فروش خواهد بود. تا اين لايحه به مجلس ارسال نشود شرايط آزاد‌سازي‌ سهام عدالت فراهم نمي شود.

  • جزئيات صدور صورتحساب

سخنگوي سازمان خصوصي‌سازي‌ در اين‌باره گفت: براساس مصوبه شوراي اصل44 سازمان خصوصي‌سازي‌ بايد با ارائه يك صورتحساب به مشمولان مشخص كند كه سهم هر يك از مشمولان سهام عدالت به لحاظ ريالي چقدر است به اين معنا كه به هر نفر با توجه به مقدار اقساطي كه به خزانه واريز شده است چقدر سهام عدالت اختصاص خواهد يافت. سيد جعفر سبحاني با بيان اينكه برخي از دهك ها داراي تخفيف هستند، گفت: تعدادي از مشمولان در طول سال هاي 87و 88طي يك مرحله يا 2مرحله به مبلغ 40-80و برخي ديگر 120هزار تومان سود دريافت كرده اند،از اين اشخاص به همين ميزان از جمع سهام عدالتشان كسر و درصورتحساب منظور خواهد شد.

او با اشاره به اينكه براي تك تك 50ميليون نفر از مشمولان سهام عدالت صورتحساب صادر خواهد شد، گفت: با توجه به وعده‌اي كه در گذشته سازمان خصوصي‌سازي براي سهام عدالت اعلام كرده بود، اكنون سامانه‌اي طراحي شده كه تنها مرجع قابل اعتماد براي مردم در دريافت اطلاعات مرتبط با پروژه اعطاي سهام عدالت است. وي تصريح كرد: طبيعتا همه موارد مرتبط با ارائه سهام عدالت، نحوه ثبت‌نام و اعلام صورتحساب در اين سامانه اطلاع‌رساني خواهد شد و اين سامانه رسمي است و مردم نبايد به ساير اطلاع‌رساني‌هاي غيرموثق توجه كنند.

  • زمان انتشار صورتحساب

او درباره زمان ارائه اين صورتحساب گفت: به طور دقيق مشخص نيست اما قطعا صورتحساب همه مشمولان تا پايان سال صادر مي شود و در اين زمينه تنها مرجع رسمي سازمان خصوصي‌سازي‌ است و زماني كه سازمان خصوصي‌سازي‌ اعلام كرد مشمولان مي توانند به سامانه سهام عدالت (samanese.ir) مراجعه و از آن طريق صورتحسابشان را دريافت كنند.

  • سهم هر يك از مشمولان

سبحاني در پاسخ به اين پرسش كه به هر نفر چقدر سهام عدالت اختصاص خواهد يافت، گفت: براي هر نفر متفاوت است اما به طور ميانگين سهم هر يك از مشمولان سهام عدالت به غيراز افرادي كه تخفيف دارند يا قبلا سود دريافت كرده‌اند حدود 500هزار تومان خواهد بود.

او توضيح داد: اين به‌معناي آن نيست كه همه مشمولان 500هزار تومان سهام عدالت دريافت خواهند كرد چون برخي از مشمولان قبلا سود دريافت كرده‌اند. او درباره لايحه سهام عدالت و زمان آزاد‌سازي‌ خريدو فروش سهام‌عدالت، گفت: در اين زمينه بايد لايحه سهام عدالت از سوي دولت به مجلس ارائه شود و مجلس تصميم خواهد گرفت كه نحوه آزاد‌سازي‌ چگونه خواهد بود اما ما اميدواريم اين كار تا پايان سال انجام شود.

  • آغاز به‌كار سامانه طرح توزيع سهام عدالت

سامانه رسمي طرح توزيع سهام عدالت به نشاني samanese.ir كار خود را آغاز كرد . اين سامانه براي مشمولان سهام عدالت و مراجعه‌كنندگان قابل استفاده است. اين سامانه براي اطلاع‌رساني از آخرين خبرها و اطلاعيه‌هاي مربوط به سهام عدالت طراحي شده است و مشمولان و علاقه‌مندان مي‌توانند علاوه بر آگاهي از خبرهاي اين حوزه با مراجعه به بخش پرسش و پاسخ، نسبت به رفع سؤالات و ابهامات خود در زمينه سهام عدالت اقدام كنند.

کد خبر 358158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha