همشهری آنلاین: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر ضرورت بازخوانی فتنه ۸۸، تحلیل اهداف و ابعاد فتنه را فرصتی برای زنده نگاه داشتن این حادثه تاریخی خواند.

سید محمدعلی آل‌هاشم

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش سیاسی بصیرت افزایی فرماندهان و کارکنان یگان‌های آجا در خوزستان با اشاره به رویدادهای مهمی که در طول دوران معاصر ایران در دی ماه به وقوع پیوسته، قیام 19 دی مردم قم در سال 56 را نقطه عطفی در جریان مبارزات انقلابی مردم ایران علیه استبداد خواند و آن را همچون حماسه 9 دی 88 اثرگذار و شکوهمند خواند.

وی حماسه 9 دی را اقدامی از سوی مردم ایران در جهت تجدید عهد با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی خواند که توطئه‌های دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب کرد.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش با تاکید بر ضرورت بازخوانی فتنه 88 تحلیل اهداف و ابعاد فتنه را فرصتی برای زنده نگاه داشتن این حادثه تاریخی خواند که فراموشی آن هزینه زیادی را به نظام متحمل خواهد کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در پایان با برشمردن اثرات فتنه 88 آن را آزمون بزرگی برای ملت ایران خواند که درس‌ها و عبرت‌های بسیاری را در بر داشت و به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) کشور را واکسینه کرد.

همچنین با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مناطق عملیاتی جنوب کشور، مسجد امام حسن مجتی(ع) تیپ 392 دشت آزادگان نیز افتتاح شد.

وی در آئین افتتاحیه این مسجد بر اهمیت مراکز فرهنگی و عبادی در اسلام تاکید کرد و با اشاره به این که نخستین آیاتی که بر پیامبر اسلام (ص)نازل شده است درباره دانش و ابزار فراگیری آن بوده، علم را زیربنای تمدن و فرهنگ اسلامی خواند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به ساخت مساجد متعدد در پادگان های آجا طی سال های اخیر، نظیر پادگان آموزشی بیرجند و عجب شیر، از سامانه فرماندهی ارتش به جهت توجه به ساخت مساجد تقدیر کرد و درخشش چهره های قرآنی ارتش در عرصه کشوری و بین المللی را نتیجه چنین اقداماتی خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با اشاره به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در خصوص ضرورت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، سهم ارتش در این راستا را آموزش 65 هزار حافظ قرآن تا 10 سال آینده خواند.

وی در پایان حضور بیش از 10 هزار خانواده ارتشی در پیاده روی اربعین را از برکات امر مسجد سازی در ارتش بر شمرد و گسترش فرهنگ اسلامی را راهی برای مقابله با هجمه فرهنگ غربی عنوان کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه حضور خود در مناطق عملیاتی جنوب از یادمان های طلائیه و رمضان بازدید کرد.

کد خبر 358140

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha