همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد، افرادی که در نزدیکی مناطق شلوغ و پر رفت و آمد زندگی می‌کنند، بیشتر در معرض زوال عقل هستند.

dementia

به گزارش ایسنا، به گفته محققان حدود ۱۰ درصد موارد ابتلا به زوال عقل در افرادی که در فاصله ۵۰ متری جاده‌های پر رفت و آمد زندگی می‌کنند، می‌تواند از ترافیک و شلوغی ناشی شود.

محققان با بررسی بر روی نزدیک به دو میلیون نفر در کانادا برای مدت ۱۱ سال، دریافتند آلودگی هوا و صوتی می‌تواند به کاهش عملکرد مغز کمک کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نزدیک به ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقلی مبتلا هستند. هر چند عامل بروز این بیماری که قدرت حافظه و مغز فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مشخص نیست.

در این بررسی ساکنان ایالت «انتاریو» کانادا مورد مطالعه قرار گرفتند. در بازه زمانی ۱۱ ساله ۲۴۳ هزار و ۶۱۱ مورد زوال عقلی تشخیص داده شد، اما خطر ابتلا به این بیماری در میان ساکنان مناطق نزدیک به جاده‌های اصلی بیشتر بوده است.

دکتر «هنگ چن» از مرکز سلامت عمومی انتاریو و یکی از محققان این مطالعه گفت: افزایش رشد جمعیت و شهرنشینی باعث شده تعداد زیادی از مردم به مناطق پر رفت و آمد نقل مکان کنند، در نتیجه بیشتر در معرض سر و صدا قرار گیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، به گفته محققان لازم است بررسی‌های بیشتری برای فهم این ارتباط بخصوص در مورد تاثیر جنبه‌های مختلف ترافیک و شلوغی انجام شود.

کد خبر 357854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha