همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی شهرستان بم گفت: قاچاق انسان به شغلی پردرآمد برای سود جویان تبدیل شده است.

سرهنگ عباس ابراهیمی روز یکشنبه (13 آبان) در گفت‌و‌گوبا ایرنا افزود: سودجویان در ازای جابجایی هر نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز (افغان) دست کم مبلغ پنج میلیون ریال از آنان دریافت می‌کنند.

وی افزود: قاچاقچیان، شبانه این افراد را به دیگر شهرهای کشور حمل و بدلیل قرار گرفتن شهر بم در مسیر ترانزیت آنها از این شهر نیز عبور می کنند.

سرهنگ ابراهیمی گفت: درآمد حاصل از این کار از قاچاق مواد مخدر نیز بیشتر است و همین امر عامل ایجاد انگیزه در بین سودجویان شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بم در خصوص نحوه انتقال اتباع بیگانه فاقد مجوز تردد، گفت: قبل از رسیدن خودروی حامل این افراد به ایست و بازرسی، آنها از خودرو پیاده شده و شبانه حداقل پنج کیلومتر پیاده طی می‌کنند و پس از دور زدن ایست و بازرسی، دوباره در مسیر منتظر خودروی مخصوص می- شوند.

وی افزود: سودجویان، خودروهای حامل این افراد را به شکلهای مخصوصی طراحی کرده و با نصب توری بر روی سقف کامیون امکان تنفس را برای آنان فراهم می‌کنند.

سرهنگ ابراهیمی گفت: تمام مسیرهای عبور این افراد شناسایی شده است.

وی به شناسایی توقفگاه اتباع بیگانه غیرمجاز در بخش فهرج به عنوان اولین توقفگاه آنان در مسیر عبور اشاره کرد و گفت: این توقفگاه باغی بزرگ بوده که شناسایی و برچیده شده است.

او افزود: ‪ ۴۰۰‬نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز که به همین شکل در مسیر شهرستان بم در حال عبور بودند شنبه شب دستگیر و برای طرد از کشور به اردوگاه مراقبتی تحویل داده شدند.

وی اضافه کرد: در این زمینه دو نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بم همچنین به دستگیری ‪ ۵۰‬نفر از متکدیان تبعه پاکستان طی امروز در این شهر اشاره کرد و گفت: این افراد نیز برای خروج از کشور به سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

کد خبر 35785

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز