جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جیمز وولسی مدیر پیشین سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) اعلام کرد که دیگر مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا نبوده و تیم انتقال قدرت وی را ترک کرده است.

قطع همکاری رئیس پیشین سیا با ترامپ

به گزارش شبکه خبری سی ان ان از واشنگتن، وولسی چند روز پیش از آن به صورت آشکار با دیدگاههای ترامپ در باره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، مخالفت کرده بود.

وولسی در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: دیگر مشاور ترامپ نیست و در عین حال تاکید کرد که این تصمیم ارتباطی با سخنان وی در باره روسیه ندارد.

وولسی چند روز پیش به سی ان ان گفت: بر این باور است که روسیه در نفوذ به سامانه های رایانه ای کمیته ملی حزب دمکرات و اردوگاه انتخاباتی هیلاری کلینتون رقیب دمکرات ترامپ برای تاثیر گذاشتن بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت داشته است.

وی در عین حال گفت که هنوز از ترامپ حمایت و برای وی آرزوی موفقیت می کند.

به گزارش ایرنا، وولسی که از حامیان سرسخت تجاوز آمریکا و متحدانش به عراق با ادعای دروغ در اختیار داشتن سلاح های ممنوعه توسط رژیم صدام حسین بود، روز دوشنبه 22 شهریور ماه مشاور ارشد ترامپ در امور امنیت ملی شد.

ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه ای از انتخاب وولسی از هواداران تجاوز امریکا به عراق که ادعا می کرد صدام سلاح های مخفی هسته ای، شیمیایی و میکربی در اختیار دارد، به عنوان مشاور امنیت ملی نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

وولسی گفت: وی از طرح های ترامپ برای توسعه نظامی آمریکا، درخواست رفع تنگناهای مالی پنتاگون و صرف میلیاردها دلار برای به کارگیری نیرو، رزمناو و هواپیماهای بیشتر حمایت می کند.

وولسی که در دوران رئیس جمهوری بیل کلینتون دوسال رئیس سیا بود، همچنین از وجود اطلاعات محرمانه در ایمیل های نگهداری شده در سرور رایانه ای شخصی هیلاری کلینتون نامزد دمکرات انتقاد کرد.

اما وی درعین حال از تصمیم ترامپ در مورد منع ورود مسلمانان به امریکا انتقاد کرده و آن را تصمیم نادرستی خواند.

کد خبر 357846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha