سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: هر چند خیلی‌ها با صدای او آشنا هستند تا چهره‌اش، اما کاظم سیاحی پیش و پس‌از صداپیشگی عروسک جیگر در مجموعه «کلاه‌قرمزی»، در تئاتر، سینما و تلویزیون حضوری فعال داشته است.

کلاه قرمزی

تازه‌ترين نقش‌آفريني او در تلويزيون، سريال «ليسانسه‌ها» به كارگرداني سروش صحت است كه از چند روز پيش روي آنتن شبكه3 رفته است. بازيگر سريال‌ها و فيلم‌هاي «كوچه اقاقيا»، «كارآگاهان»، «اروند»، «طبقه حساس» و... از چگونگي بازي در ليسانسه‌ها، سرنوشت كلاه‌قرمزي پس از درگذشت دنيا فني‌زاده و حضور پررنگ در جشنواره تئاتر فجر گفته است.

  • تجربه كار با صحت

سياحي درباره همكاري با صحت در مجموعه اين شب‌هاي شبكه3 به خبرنگار همشهري گفت: من در گذشته هم با سروش كار كرده بودم و همكاري با او را بسيار لذتبخش مي‌دانم. صحت بسيار پرانرژي و خلاق است، در بازي‌ها از بازيگران پيشنهاد مي‌گيرد و دست بازيگر را باز مي‌گذارد. در واقع آنچه در نهايت در اجرا ديده مي‌شود، با همفكري صحت بوده است. او از من خواست نقش را در چنين فضايي اجرا كنم و اميدوارم اين خروجي مفيد بوده و مخاطب از آن خوشش آمده باشد.

وي ادامه داد: ليسانسه‌ها داستان زندگي چند جوان و به‌نظرم به زندگي بسياري از افراد جامعه نزديك است. در اين سريال قرارنيست به هر قيمتي بيننده را بخندانيم و در لحظاتي كه طنز وجود دارد، اين موضوع به‌عنوان نياز احساس و به‌كار برده شده است. فضا به زندگي واقعي نزديك‌ است و سعي كرده‌ايم در زمان ايفاي نقش هم اغراق در بازي‌ها ديده نشود. ليسانسه‌ها فضايي خوب و آرامش‌بخش دارد و به‌نظرم بعد از دوره‌اي طولاني كه مخاطب به اغراق در بازي و بيان مي‌خنديد، لازم است اين نوع كار را هم ببيند.

  • از تئاتر به سينما و تلويزيون

بازيگر مجموعه «يادداشت‌هاي يك زن خانه‌دار» درباره حضور بازيگران تئاتر در مجموعه‌هاي تلويزيوني هم‌چنين نظري دارد: بودن در تئاتر براي هر بازيگر تجربه‌هاي تازه به همراه مي‌آورد. اين تجربه مي‌تواند ارتباطي باشد كه بازيگر هنگام بازي در صحنه با تماشاگر مي‌گيرد. بازيگر تئاتر با توجه به همين تجربه‌ها به پختگي مي‌رسد و از آن در سينما و مجموعه‌هاي تلويزيوني استفاده مي‌كند. تئاتر عرصه‌اي متفاوت است كه بازيگران مي‌توانند از آن بهترين بهره را ببرند.

سياحي با اشاره به حضور خود و بيژن بنفشه‌خواه در نقش پدر، درباره باورپذيري اين نقش با توجه به فاصله سني با بازيگر جوان نقش پسر خانواده گفت: راستش يك چالش بزرگ ما در ايفاي نقش، فاصله سني من با امير كاظمي بود كه نقش پسرم را دارد و اميدوارم اين چالش هم در مجموعه كار حل شده باشد. در طول بازي هم اين يكي از دغدغه‌هايم بود كه مشكل‌ساز نشود اما با اعتماد جلو رفتيم و با توجه به بازخوردها متوجه شديم بازي در نقش پدر توي ذوق تماشاگر نمي‌زند.

  • حضور در تئاتر فجر با 3نمايش

كاظم سياحي كه قرار است با 3نمايش «نگاهمان مي‌كنند»، «صوراسرافيل» و «هاروي» در بخش مرور سي و پنجمين جشنواره تئاتر فجر حضور يابد، مي‌گويد: من قبلا در اين سه‌نمايش بازي كرده‌ام و حالا اين آثار براي حضور در بخش مرور جشنواره انتخاب شده‌اند. اگر بازي در نمايش‌ها با ديگر كارهايم تداخل نداشته باشد، حتما در جشنواره حضور خواهم يافت. او درباره سرنوشت مجموعه كلاه‌قرمزي هم مي‌گويد: متأسفانه ما خانم دنيا فني‌زاده را از دست داديم و بايد منتظر تصميم آقايان ايرج طهماسب و حميد جبلي و ديگر دوستان باشيم.

کد خبر 357652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha