همشهری‌آنلاین: هیات سازمان ملل در عراق تعداد کل غیرنظامیان کشته و یا زخمی شده در سال ۲۰۱۶ در این کشور را بیش از ۱۹ هزار تن اعلام کرد.

 هیات کمک‌رسان سازمان ملل در عراق (یونامی) در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۶ تعداد کل غیرنظامیانی که قربانی خشونت‌ها در عراق شده‌اند ۱۹ هزار و ۲۶۶ تن بودند که از این تعداد شش هزار و ۸۷۸ تن کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۸ تن زخمی شدند.

این آمار شامل تعداد غیرنظامیان قربانی در استان الانبار طی‌ ماه‌های مه، ژوئیه، اوت و دسامبر نمی‌شود.

طبق بیانیه هیات سازمان ملل این آمار شامل نیروهای پلیس عراق نمی‌شود و در میان استان‌ها، استان نینوا بالاترین آمار را داشته است به طوری که در این استان ۲۰۸ تن کشته و ۵۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

پس از نینوا، استان بغداد قرار دارد که ۱۰۹ کشته و ۵۲۳ زخمی داشته و کرکوک با ۶۴ کشته و ۲۷ زخمی در جایگاه بعدی قرار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه الیوم السابع، طبق این گزارش فقط در ماه دسامبر گذشته اقدام‌هاي تروریستی، خشونت‌ها و درگیری‌های مسلحانه درعراق موجب کشته شدن ۳۸۶ غیرنظامی و زخمی شدن ۱۰۶۶ تن دیگر از آنان شد.

یان کوبیش، رئیس هیات کمک‌رسان سازمان ملل در عراق گفت: با وجود این‌که تعداد قربانیان در ماه دسامبر نسبت به ماه‌های گذشته کمتر بوده اما ما شاهد افزایش تعداد انفجارهای تروریستی اواخر این ماه و طی چند روز اخیر علیه تروریست‌ها بودیم.

کوبیش افزود: تردیدی نیست که این اقدام‌هاي تروریستی تلاش گروه‌های تروریستی برای دور کردن نگاه‌ها از شکست‌هایشان در موصل و استان نینوا بود و متاسفانه این غیرنظامیان بی‌گناه هستند که هزینه آن را می‌پردازند.

کد خبر 357588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha