همزمان با بالا گرفتن تنش میان مسکو و دولت باراک اوباما بر سر «حمله سایبری» روس‌ها به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب این کشور، راه‌حلی برای در امان ماندن از این حمله‌ها ارائه کرده است.

ترامپ

ترامپ كه در مورد تأثيرگذاري روس‌ها بر انتخابات به سؤال‌هاي خبرنگاران جواب مي‌داد، گفت: «اگر چيزي داريد كه خيلي مهم است، آن را روي كاغذي بنويسيد و با پيك ارسالش كنيد؛ مثل قديم‌ها. باور كنيد هيچ كامپيوتري امن نيست.» جامعه اطلاعاتي آمريكا اعلام كرده كه دولت روسيه در انتخابات آمريكا مداخله كرده و با هك اطلاعات حزب دمكرات، به پيروزي ترامپ كمك كرده است. دولت اوباما كه كمتر از 3هفته ديگر قدرت را بايد به دونالد ترامپ تحويل دهد،

براساس اين گزارش‌ها ديپلمات‌هاي روسي را از آمريكا اخراج كرده، 2ساختمان آنها را تعطيل كرده و تحريم‌هاي جديدي عليه برخي مقام‌هاي روس درنظر گرفته است. ترامپ ديروز اين اتهام‌ها را رد كرد و گفت كه اطلاعاتي كه از سوي نهادهاي اطلاعاتي آمريكا منتشر شده شبيه آن چيزي است كه در مورد سلاح‌هاي كشتار جمعي در عراق گفته مي‌شد.

ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه، روز جمعه گفت كه كرملين در واكنش به تصميم واشنگتن براي اخراج 35نفر از ديپلمات‌هاي روسي و اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه مسكو هيچ‌يك از ديپلمات‌هاي آمريكايي را اخراج نخواهد كرد. ترامپ در واكنش به اين تصميم پوتين، در صفحه توييتر خود نوشت: «هميشه مي‌دانستم كه او بسيار باهوش است.»

کد خبر 357400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha