مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از بازمهندسی ۷۰۰ ایستگاه تاکسی در پایتخت با کمک مراکز علمی خبر داد.

به گزارش ايسنا، میثم مظفر درباره طرح مشترک پلیس و سازمان تاکسیرانی در خصوص ساماندهی رانندگان مسافربرهای شخصی، گفت: این طرح تنها در محوطه پیرامونی و داخل پایانه‌های تاکسی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت مسافربرهای شخصی در حریم ایستگاه یا پایانه سبب شده که مسافران سوار این خودروها شده و به تاکسی بی‌توجهی کنند، اظهار کرد: این مساله علاوه بر تضییع حقوق تاکسیرانان موجب کاهش درآمد آنها شده است، البته طرح ساماندهی رانندگان مسافربرهای شخصی تنها در سطح شهر اجرایی نمی‌شود بلکه فقط در حریم پایانه‌های تاکسیرانی به مدت سه ماه اجرایی خواهد شد.

مظفر با بیان اینکه در حال حاضر این طرح در 48 پایانه و بیش از 150 ایستگاه تاکسی در سراسر پایتخت اجرایی می شود، گفت: در راستای روان‌سازی جابجایی مسافر و دفاع از حق و حقوق تاکسیرانان این مساله اجرایی شده است.

رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که ممکن است با ساماندهی مسافربرهای شخصی ظرفیت کافی برای جابجایی مسافران با تاکسی فراهم نشود، افزود: ظرفیت ناوگان تاکسیرانی در برخی خطوط مازاد است و بر همین اساس بازمهندسی 700 خط تاکسی را در دستور کار قرار داده‌ایم چرا که علاوه بر ظرفیت مازاد، برخی از خطوط تاکسی به دلیل ایجاد پایانه مترو و اتوبوس موضوعیت خود را از دست داده‌اند و بر همین اساس بازمهندسی ایستگاه‌های تاکسی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه عمده مشکل کمبود تاکسی در روزهای بارانی و برفی است، گفت: البته به دلیل بارش برف و باران علاوه بر اینکه شاهد ترافیک مسافران هستیم زمان رفت و برگشت تاکسی به دلیل لغزندگی معابر افزایش می‌یابد و امیدواریم با بازمهندسی پایانه‌های تاکسی و حل مشکل کمبود تاکسی در برخی خطوط بتوانیم این مهم را ساماندهی کنیم.

کد خبر 357349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha