همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: دانشگاه، باشگاه سیاسی نیست و من بدون رودربایستی از روسای دانشگاه‌ها می‌خواهم که اجازه ندهند از فضای دانشگاه‌ها سوء استفاده شود.

وزیربهداشت

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی طی سه سال اخیر جو آرامی را شاهد بودند، گفت: امیدواریم این جو در ماه‌های باقیمانده دولت نیز ادامه داشته باشد که البته این کار سخت است؛ چرا که انتخابات را در پیش داریم و همواره عده‌ای هم در این مواقع از فضای دانشگاه‌ها سوء استفاده می‌کنند.

وی افزود: بنابراین باید مراقبت کنیم و بدانیم که حوزه ما عرصه‌ای خدماتی است، البته در دانشگاه‌ها نیز باید تفکرات سیاسی وجود داشته باشد؛ چرا که دانشگاه‌ها محل نقادی هستند، اما بارها هم گفته‌ایم که دانشگاه، باشگاه سیاسی نیست و من بدون رودربایستی از روسای دانشگاه‌ها می‌خواهم که اجازه ندهند از فضای دانشگاه‌ها سوء استفاده شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: البته دانشجویان آزادند و باید تریبون آزاد برایشان برگزار شود و همه بتوانند نظرات‌شان را بگویند، اما یکسری افراد هستند که وجودشان نه آرام‌ بخش است و نه موثر، بلکه فقط دعوا راه می‌اندازند و کارهایشان به صلاح شهر و دانشگاه نیست.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم فضای دانشگاه‌ها دو قطبی شود، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب، دانشگاه‌ها عرصه کشاکش گروه‌های مختلف شده بودند آن هم از طرف گروه‌های سیاسی و نه دانشجویان. اما با آغاز جنگ تحمیلی مشخص شد که چه کسی مرد عمل است و آنهایی که بچه مسلمان بودند و ادعایی نداشتند برای دفاع از کشور اقدام کردند.

هاشمی خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: در ماه‌های باقیمانده نیز اقتدارتان را حفظ کنید و در مواردی که باید نه بگویید این کار را انجام دهید؛ چرا که اساس کار ما در دانشگاه‌ها آن وظیفه‌ای است که قانون بر عهده ما گذاشته است و وظیفه ما تریبون دادن به این جریان و آن حزب نیست. در عین حال نباید آزادی دانشجویان هم سلب شود بلکه ما باید روی افرادی که در آینده می‌خواهند حوزه سلامت را مدیریت کنند موثر باشیم چرا که آنها بسیار ارزشمندند.

کد خبر 357252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha