همشهری آنلاین: رئیس پلیس آگاهی ناجا زمین‌خواری و فرار مالیاتی را دو اولویت پلیس در مبارزه با جرائم اقتصادی اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۷۶۳ میلیارد تومان پرونده تشکیل شده است.

سردار محمدرضا مقیمی

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه دومین نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی ناجا با حضور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بالغ بر 98 درصد خودروهای سرقتی کشف می‌شود که درصد قابل توجهی نیز در همان ساعات اولیه کشف می‌شود. تعداد کمی هم که کشف نشده یا دیرتر کشف می‌شود مربوط به خودروهایی است که سند نمره می‌شوند.

وی با بیان اینکه در بحث قتل نیز بالغ بر 98 درصد کشف جرایم را داریم، گفت: این در مقایسه با آمار وقوع به کشف است.

وی از کاهش 10 درصدی قتل در 9 ماهه امسال خبر داد و افزود: یکی از دلایل افزایش توان کشف پلیس استفاده از افسران بازنشسته است که توفیقات خوبی هم داریم و حتی سرعت کشفیات قتل‌های سال‌های گذشته را نیز بالا بردیم.

رییس پلیس آگاهی ناجا زمین‌خواری و فرار مالیاتی را دو اولویت پلیس در مبارزه با جرائم اقتصادی اعلام کرد و گفت: بعد از توصیه مقام معظم رهبری در مورد زمین‌خواری، این موضوع نیز در اولویت قرار گرفت و زمین‌هایی در منابع ملی و طبیعی تفرجگاه‌ها و ... برای ما مهم است.

سردار مقیمی با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه فرار مالیاتی، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 763 میلیارد تومان پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از کارهایی که ما در پلیس انجام می‌دهیم رصد فضای تولید و کسب و کار است، گفت: ما به شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی تذکر می‌دهیم و رویکرد ما پیشگیرانه است. در حوزه جرائم اقتصادی هرچه با آرامش پیش برویم بهتر به نتیجه می‌رسیم و باید فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری و تولید فراهم کنیم.

رییس پلیس آگاهی ناجا بر ضرورت آگاه‌سازی و توجه به تذکرها و هشدارهای پلیسی تاکید کرد و گفت: علیرغم اینکه بارها توصیه‌ها و هشدارهای مختلفی داده شده اما بازهم متاسفانه شاهد قربانی شدن شهروندان در دام کلاهبرداران و مجرمان هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پلیس از تعداد سلاح‌هایی که در دست مردم وجود دارد باخبر است، گفت: به‌طور حدودی از این آمار باخبر هستیم و طرح‌های نیز مختلفی در این خصوص اجرا و سلاح‌ها کشف می‌شود اما با توجه به شرایط ناامنی که در بعضی از کشورهای اطراف ما وجود دارد، سلاح وارد کشور می‌شود.

کد خبر 357018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha