همشهری آنلاین: بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر اسبق پاکستان، در نخستین واکنش به اعلام وضعیت فوق‌العاده در این کشور اعلام کرد به پاکستان برنمی‌گردد.

بوتو که برای رایزنی با مقامات امارات در دبی به‌سر می‌برد به تازگی و پس از سال‌ها تبعید به پاکستان بازگشته بود گرچه انفجارهای پازگشت خونباری را برای او رقم زد.[در همین ارتباط]

گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی حاکی‌است، سخنگوی حزب بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر پیشین پاکستان اعلام کرد: بی‌نظیر بوتو که در دبی به سر می‌برد پس از اعلام وضع فوق‌العاده از سوی پرویز مشرف، به این کشور بازنخواهد گشت.[اعلام وضعیت فوق‌العاده در پاکستان]

سخنگوی بی‌نظیر بوتو همچنین اقدام پرویز مشرف رئیس جمهور این کشور را در اعلام وضع فوق العاده محکوم کرد.

زبیر بشیر سخنگوی حزب بوتو گفت، تصمیم مشرف در اعلام وضع فوق العاده را نمی‌پذیریم.

سخنگوی حزب بوتو در ادامه گفت: قوانین ارتش بد است، همه چیز را متوقف می‌کند و به نفع کشور نیست.

بشیر افزود: بوتو احتمالاً شنبه‌شب یا یکشنبه کنفرانس خبری در دبی خواهد داشت.

بوتو پیشتر درخصوص اعلام وضع فوق‌العاده به مشرف هشدار داده بود.[سابقه موضوع]

مخالفت قضات دیوان‌عالی با اعلام وضعیت فوق‌العاده

در همین حال منابع خبری پاکستان اعلام کردند 8 قاضی دیوانعالی پاکستان با اعلام وضع فوق العاده در این کشور مخالفت کرده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از اسلام آباد، سایت اینترنتی روزنامه جنگ دقایقی پیش در خبری کوتاه نوشت: یک گروه 8 نفره از قضات دیوانعالی پاکستان اعلام وضع فوق العاده در کشور را رد کردند.

این در حالی است که هرگونه مخالفت با فرمان قانون موقت که شنبه‌شب 12 آبان از سوی "پرویز مشرف" فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان صادر شد به احتمال برکناری قضات مخالف را در پی خواهد داشت.

پیشتر نیروهای ارتش ضمن ورود به ساختمان دیوانعالی پاکستان "افتخار محمد چودری" رئیس دیوانعالی پاکستان را از ساختمان بیرون کردند و به او گفتند: دولت نیازی به خدمات او ندارد.

با صدور فرمان قانون موقت رئیس دیوانعالی پاکستان از کار خود برکنار شده و قانون اساسی پاکستان نیز به حالت تعلیق درآمده است.

رییس‌جمهور پاکستان‌ در ‌9‌ مارس‌ ‌2007‌ نیز براساس‌ شکایت‌ نخست‌وزیر و وزارت‌ قانون‌ پاکستان‌‌ افتخار محمد چودری‌ را به‌ اتهام‌ سوءاستفاده‌ از اختیارات‌‌، از پست‌ رییس‌ دیوان‌ عالی‌ برکنار کرده‌ بود اما دیوان‌ عالی‌ پاکستان‌ 20 ژوئیه(29تیر)‌ حکم‌ بازگشت‌ افتخار محمد چودری‌ را به‌ عنوان‌ رییس‌ دیوان‌ عالی‌ پاکستان‌ صادر کرد.[در همین ارتباط]

کد خبر 35685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز