سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور در روز جاری و روند بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور، از کاهش ۷ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور در این روز خبر داد.

باران

به گزارش ايسنا، احد وظیفه در اين باره اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، تا ظهر سه‌شنبه 7 دی، در مناطقی از جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و به طور پراکنده بخش‌هایی از شمال شرق بارش باران در نقاط سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعدازظهر روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور، بارش برف و باران و وزش باد در استان‌های واقع در غرب، برخی نقاط شمال غرب و جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های رشته کوه البرز و بخش‌هایی از شمال شرق رخ خواهد داد که در استان‌های جنوبی با رعد و برق نیز همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه 8 دی، به‌تدریج از میزان بارش در شمال غرب و غرب کاسته شده و این سامانه در بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌هایی از البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق فعال بوده و در اواخر این روز از کشور خارج می‌شود.

  • جو پایدار کشور در روز پنجشنبه

وظیفه با اشاره به اینکه روز پنجشنبه 9 دی، در غالب مناطق کشور جوی نسبتا آرام حاکم خواهد بود افزود: روز سه شنبه کاهش نسبی دما بین 4 تا 7 درجه در شمال شرق رخ خواهد داد همچنین روز چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید در نواحی مرکز، شمال شرق و شرق کشور پیش بینی می‌شود.

  • تداوم باران در تهران

وی در پایان با اشاره به وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا چهارشنبه نیمه ابری، همراه با بارش باران و مه صبحگاهی، در بعد از ظهر کاهش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 7 و 4 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه نیز کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی با بیشینه و کمینه دمای 9 و یک درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

کد خبر 356846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha