مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان به تازگی نام باراک اوباما را برای یک ماهی قرمز زیبای گرمسیری که در صخره‌های مرجانی زندگی می‌کند انتخاب کرده‌اند.

ماهی

براساس گزارش ساينس الرت، اين ماهي كه نام علمي آن توسانويدس اوباما است،‌ در ماه ژوئن طي عمليات اكتشافي توسط غواصان در منطقه‌اي حفاظت‌شده كه باراك اوباما امسال آن را وسعت بيشتري بخشيد،كشف شد.

ماهی

دليل اين نامگذاري تلاش‌هاي اوباما در راستاي حفظ محيط زيست در اين منطقه حفاظت‌شده بوده‌است. با وسعت بخشيدن به اين منطقه كه Papahānaumokuākea نام دارد، وسعت آن اكنون به يك ميليون و 508 هزار و 870 كيلومتر مربع رسيده‌ و اكنون به بزرگترين منطقه طبيعي حفاظت‌شده در جهان تبديل شده‌است.

ماهي اوباما به رنگ صورتي روشن و زرد استو به خانواده تاسانويدس تعلق دارد. غواصان اين ماهي را در عمق 91 كتري از سطح آب كشف كرده‌اند. اين دومين گونه جديد ماهي است كه تاكنون در اين منطقه كشف شده‌است، ماهي ديگر در ماه آگوست سال 2016 در همين منطقه و طي عملياتي اكتشافي كشف شده‌است.

همچنين، اين اولين باري نيست كه نام اوباما روي گونه‌اي از جانداران قرار مي‌گيرد، نام او براي يك نوع عنكبوت،‌گونه‌اي از كرم‌ها، نوعي مارمولك منقرض شده و نوعي ماهي آب شيرين نيز انتخاب شده‌است.

کد خبر 356831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha