سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

خالق «هری پاتر» در آستانه فرارسیدن سال نو میلادی به طرفداران خود در شبکه‌های اجتماعی هدیه کریسمس داد و اعلام کرد که در حال نوشتن ۲داستان تازه البته با ۲نام متفاوت است.

رولینگ ۲داستان تازه می‌نویسد

به گزارش همشهري، جي كي رولينگ در سال رو به پايان روزهايي بسيار شلوغ داشت؛ او ابتدا نمايش «هري پاتر و فرزند نفرين‌شده» را در وست‌اند لندن روي صحنه فرستاد و سپس نسخه مكتوب نمايشنامه همين نمايش موفق را روانه بازار كتاب كرد. بعد نوبت به اكران «جانوران شگفت‌انگيز و زيستگاه آنها» رسيد كه براساس داستاني از رولينگ روي پرده سينماها رفت و تا امروز بيش از 700ميليون دلار در دنيا فروخته است.

با اين حال، نويسنده 51ساله انگليسي از اكتبر 2015كتاب داستان منتشر نكرده است. حدود 15‌ماه پيش سومين جلد از مجموعه داستان‌هاي «كورموران استرايك» به بازار آمد كه البته نام مستعار رابرت گالبريت روي جلد آن خودنمايي مي‌كرد. رولينگ در يكي از صفحات شخصي خود در فضاي مجازي از نوشتن 2داستان تازه خبر داد؛ يكي با نام خودش يعني رولينگ و ديگري با نام مستعاري كه ديگر همه دنيا آن را مي‌شناسند.

با اينكه هنوز جزئيات بيشتري از كتاب‌هاي تازه خالق هري پاتر اعلام نشده اما به‌نظر مي‌رسد رولينگ در حال خلق دنياي تازه با شخصيت‌هايي منحصر به فرد است. او پيش‌تر گفته بود كه ديگر سراغ هري پاتر جادوگر نمي‌رود و به تازگي هم اعلام كرد خبري از ادامه ماجراهاي نيوت اسكمندر، قهرمان جانوران شگفت‌انگيز و زيستگاه آنها در دنياي ادبيات نخواهد بود و اين شخصيت را فقط بايد در دنياي فيلم و سينما دنبال كرد. نكته جالب اينكه حضور فعال رولينگ در فضاي مجازي با پرسش يكي از هواداران جوان او مواجه شد كه گفته بود: «پس كي وقت مي‌كنيد داستان بنويسيد؟» نويسنده مشهور هم در پاسخ به فرد كنجكاو گفت: «از ساعت 5:50صبح در حال نوشتن هستم. كافي است صبح زود بيدار شويد. لپ‌تاپ را برداريد و شروع كنيد به نوشتن داستان. نياز به پوشيدن لباس مناسب و رسمي هم ندارد!»

با اينكه هنوز زماني رسمي و مشخص براي انتشار احتمالي داستان‌هاي تازه رولينگ اعلام نشده اما به‌نظر مي‌رسد اين آثار مي‌تواند ركوردهاي فروش تمام كتاب‌هاي پيشين نويسنده 51ساله را بشكند؛ يعني همان اتفاقي كه براي نمايش فرزند نفرين‌شده افتاد و تقريبا تمام بليت‌هاي آن براي چند‌ماه آينده پيش‌فروش شد.

کد خبر 356813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha