همشهری آنلاین: نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفرای کشورهای عضو شورای امنیت در تل‌آویو به استثنای سفیر آمریکا را احضار کرد.

نتانیاهو سفرای کشورهای عضو شورای امنیت را احضار کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسئولان وزارت خارجه این رژیم دستور داد، سفرای کشورهای چین، فرانسه، انگلیس، مصر، ژاپن، نیوزیلند، اوکراین و اوروگوئه را که از قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه شهرک‌سازی‌ها حمایت کرده بودند، احضار کنند.

در این میان تنها سفیر آمریکا از سوی نتانیاهو احضار نشده است.

نتانیاهو تاکید کرد:‌ بدون شک دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا طرفی است که پیش نویس قطعنامه ضد شهرک‌سازی‌ها را در شورای امنیت مطرح کرده و پشت آن ایستاد و برای تصویب آن تلاش کرد.

شورای امنیت اخیرا قطعنامه‌ای را علیه شهرک‌سازی‌ها با ۱۴ رای موافق و یک رای ممتنع تصویب کرد.

  • ايهود باراک:تصویب قطعنامه شکستی بی‌سابقه برای اسرائیل است

در همين حال وزیرجنگ سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد تصویب قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی، شکست بی سابقه ای برای این رژیم است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از به نقل از تلویزیون الحدث، ایهود باراک تصویب قطعنامه شورای امنیت ضد شهرک سازی را شکست بی سابقه اسرائیل توصیف کرد.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد تصویب قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی، شکست بی سابقه ای برای این رژیم است.

براساس این گزارش ، جنجالی که تصویب قطعنامه 2334 شورای امنیت برای دعوت از اسرائیل به توقف شهرک سازی در زمین های فلسطینی ها ایجاد کرد، ادامه دارد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با انتقاد شدید از این قطعنامه، آن را کودتای آشکار دولت اوباما ضد اسرائیل توصیف کرد و آن را شرم آور و انحرافی خواند و وعده داد در روابط این رژیم با سازمان ملل بازنگری خواهد کرد. در حالی که نتانیاهو از طرف های مختلف بین المللی انتقاد و آنها را به دست داشتن در صدور این قطعنامه متهم می کند، او با انتقاداتی در صحنه داخلی اسرائیل روبروست.

بسیاری از سران سیاسی اسرائیل، نتانیاهو را مسئول این ماجرا دانستند. تزیپی لیونی Tzipi Livni، وزیر اسبق امور خارجه اسرائیل از نتانیاهو خواست استعفا کند و به خانه بازگردد. ایهود باراک هم با انتقاد از نتانیاهو از او خواست وزیر امور خارجه اش را برکنار کند. دونالد ترامپ این قطعنامه را خسارتی بزرگ برای اسرائیل در سازمان ملل دانست.

کد خبر 356625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha