همشهری‌آنلاین: چند ماهی بعد از درگذشت استاد فرهنگ شریف، یکی از آثار منتشر نشده او با عنوان شیدای من به بازار موسیقی عرضه شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین آلبوم موسیقی«شیدای من»، آخرین اثر زنده یاد استاد فرهنگ شریف از سوی نشر«نسیم مهرآوا» منتشر شد.

«شیدای من»، مجموعه ایست از نواخته‌های استاد فقید «فرهنگ شریف» در کهنسالی و در سن هفتاد و سه سالگی که در دو بخش مجزای ابوعطا و همایون نواخته شده است.

 شریف در اثر اخیر خود، با ابداعاتی که در نحوه انگشت‌گذاری و مضراب‌زنی در نقاط مختلف سیمهای تار انجام داده، از تار صدایی کاملاً متفاوت به وجود آورده که بسیاری معتقدند زیباترین صدای تولید شده از ساز تار است.

این هنرمند فقید درباره ی «شیدای من» گفته بود: «در این اثر از ابتکاراتی استفاده شده که در موسیقی ما کاملاً بی سابقه است. من کوک های مخصوص را کشف و قطعاتی که پرده ی آن در پرده ی ساز تار نیست، ارائه کردم که تا به امروز جایی شنیده نشده است.»

ساز شریف به پراحساس بودن شهرت دارد و همیشه در اجرای ابوعطا جلوه‌ای دوچندان پیدا می‌کند. در «شیدای من» شاهد این تلاقی و در ضمن تجربه کهنسالی استاد در کنا همیم. گویی هنر او مانند گوهری در طی این سالیان صیقل خورده و درخشان‌تر از همیشه خودنمایی می‌کند. مطابق معمولِ تکنوازی‌های شریف، قطعات و چهارمضراب‌های فراوانی در کار او مشاهده می‌شود و در این قطعات «سعید رودباری» با ساز تنبک، شریف را همراهی می‌کند. در بخش دوم دستگاه همایون اجرا شده است و در گوشه‌های مختلف آن قطعات متر‌آزاد و ضربی شنیده می‌شود.

«شیدای من» آخرین اثری است که از این استاد فقید انتشار رسمی پیدا کرده است و برای اولین بار به صورت قانونی در سایت «پیپ‌تونز beeptunes.com» قابل خریداری و دانلود است.

کد خبر 356470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha