مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳
۰ نفر

نقشه پیاده راه‌های تهران شامل تمامی پیاده روهای مناطق ۲۲گانه تهران ترسیم می‌شود.

آنگونه كه مازيار حسيني معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام كرده، اين نقشه بر مبناي سياست «پياده محوري» مديريت شهري ترسيم شده و براساس آن، بايد نسبت به ساماندهي پياده روها و برطرف كردن دست اندازهاي موجود در معابر پياده اقدام شود.

وي با تأكيد بر لزوم تقويت ناوگان اتوبوسراني با ورود اتوبوس‌هاي جديد، از اختصاص 500دستگاه اتوبوس نو به تهران به موجب مصوبه «كميسيون امور زيربنايي دولت» خبر داد و گفت: فعاليت اتوبوس‌هاي بالاي 10سال در ناوگان اتوبوسراني و به كارگيري چنين اتوبوس‌هايي از سوي بخش خصوصي را نمي‌توانيم بپذيريم. مازيار حسيني افزود: تمام توان خود را به‌كار گرفته‌ايم تا علاوه بر نوسازي ناوگان اتوبوسراني پايتخت، هر چه زودتر نسبت به خروج ميني بوس‌هاي فرسوده و تاكسي‌هاي پيكان نيز اقدام كنيم، كما اينكه هم‌اكنون تنها يكهزار و 381دستگاه تاكسي پيكان در تهران مشغول به‌كار هستند و البته در تلاش هستيم تا پلاك به پلاك از اين تعداد كم كرده و تا پايان سال شمار تاكسي‌هاي پيكان تهران را به صفر برسانيم. وي با اعلام اينكه براساس نظرسنجي به عمل آمده از سوي شهرداري منطقه7، مسافران «خط ويژه شهيد مطهري ـ شهيد بهشتي»، از راه‌اندازي اين خط رضايت دارند و ادامه فعاليت اين خط را مثبت ارزيابي كرده‌اند، تأكيد كرد: در «لوپ ترافيكي شهيد مطهري ـ شهيد بهشتي»، بايد محل توقفي براي اتوبوس‌ها درنظر گرفته شود تا ضمن كاهش طول مسير اتوبوس‌ها، كارايي اين خط ويژه افزايش يابد.

  • گوياسازي پايتخت با تجهيزات ترافيكي

معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه فاصله مردم در هر نقطه از شهر به نزديك‌ترين ايستگاه حمل‌ونقل عمومي، بايد به حداكثر 350متر برسد و اين مهم در بازنگري مطالعات «طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيك پايتخت» به دقت مورد توجه قرار مي‌گيرد، اظهار كرد: علاوه بر اين، با توجه به گسترش شهر، حتي بسياري از قديمي‌هاي تهران نيز برخي از مناطق شهر را نمي‌شناسند و از اين رو، بايد نسبت به «گوياسازي» شهر و معابر شهري اقدام كنيم. حسيني با بيان اينكه براي «گوياسازي» تهران در ابتدا بايد نسبت به ساماندهي و تجهيز تابلوي پايانه‌ها و ايستگاه‌هاي حمل‌ونقل عمومي به موازات سامان بخشي و تكميل تابلوهاي راهنماي مسير در معابر اقدام كنيم، تصريح كرد: به اين منظور، بايد به نوعي عمل كنيم تا تابلوهاي ترافيكي علاوه بر رانندگان، براي عابران پياده نيز گويا شود. وي با تأكيد بر اهميت زيبايي اِلمان‌هاي ترافيكي همچون ايستگاه‌ها و پايانه‌هاي حمل‌ونقل عمومي و ضرورت توجه به رنگ و تركيب رنگ‌ها در اين سازه‌ها، اضافه كرد: بايد توجه داشته باشيم كه درآمد حاصل از تبليغات در اِلمان‌هاي ترافيكي براي نگهداري همان سازه‌ها يا در ساير بخش‌هاي حمل‌ونقلي هزينه شود و به‌اصطلاح اين درآمدها در محل خودش هزينه شود.

حسيني با بيان اينكه هم‌اكنون 11ايستگاه مترو در محدوده منطقه 7وجود دارد كه با راه‌اندازي خط 6مترو، 2 ايستگاه ديگر نيز به ايستگاه‌هاي موجود اضافه مي‌شود، تصريح كرد: دستگاه بزرگ حفار مترو موسوم به «تي بي‌ام» خط 6مترو زير ميدان امام حسين(ع) مشغول به‌كار است و با اتمام كمتر از يك‌هزار متر حفاري باقي مانده، نسبت به خروج اين دستگاه از مسير مذكور اقدام مي‌شود. وي با تأكيد بر اينكه بحث پياده‌روهاي شهر و قابل استفاده كردن آنها براي همه شهروندان ازجمله آنها كه داراي مشكلات جسمي ـ حركتي هستند، يكي از اولويت‌هاي اصلي‌مان براي سال آينده است، اضافه كرد: مناطق شهرداري بايد با شناسايي دقيق پياده روهاي واقع در محدود خود، آنها را اولويت‌بندي كرده و نسبت به مناسب‌سازي‌ اين پياده‌روها اقدام‌كنند.

  • اختصاص 10درصد حمل‌ونقل عمومي به جانبازان و معلولان

مازيار حسيني با بيان اينكه يكي از مهم‌ترين مشكلات افراد معلول براي حضور و تردد در شهر، فقدان پياده‌روهاي مناسب است، تصريح كرد: براساس تدبير شهردار تهران، 10درصد از كل سرويس‌هاي حمل‌ونقل عمومي بايد به معلولان و جانبازان عزيز اختصاص يابد و به اين منظور، از 500دستگاه اتوبوس جديدي كه قرار است به‌زودي وارد ناوگان اتوبوسراني پايتخت شود، 50دستگاه آن به معلولان اختصاص مي‌يابد. وي با تأكيد بر اينكه خواه ناخواه شهر در حال ساخته شدن و توسعه است و در منطقه‌اي مانند منطقه 7كه بيش از 50درصد محدوده آن را بافت‌هاي فرسوده تشكيل مي‌دهند، نياز به توسعه و نوسازي بيشتر است، اضافه كرد: از اين رو، آثار و نتايج بسياري از طرح‌هايي كه امروز تصميمات آن اتخاذ و اجراي آن آغاز مي‌شود، ممكن است 10سال بعد مشخص شود.

کد خبر 356407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha