سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت مدیریت منابع آب ایران حجم بارش‌های کشور از آغاز سال آبی ۹۶- ۱۳۹۵ (اول مهرماه) تا دیروز (بیست و هفتم آذرماه) را با ۵۹ درصد کاهش در همسنجی با دوره مشابه پارسال، ۳۵ میلی‌متر اعلام کرد.

حجم بارش‌های کشور به ۳۵ میلی متر رسید

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار ارایه شده شرکت مدیریت منابع آب ایران، این مقدار بارندگی در همسنجی با میانگین دوره‌های مشابه درازمدت با 55 میلی‌متر بارش، 36 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته با 86 میلی‌متر بارش، 59 درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر پایه این گزارش، بیش‌ترین بارش در 6 حوضه آبریز اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز دریای خزر با 121 میلی‌متر بارش بود که در همسنجی با سال آبی گذشته 37 درصد و در مقایسه با متوسط 48 ساله، پنج درصد کاهش یافت.

کم‌ترین بارش در حوضه‌های ششگانه اصلی کشور نیز مربوط به حوضه آبریز مرزی شرق با یک میلی‌متر بارش بود که در همسنجی با سال آبی گذشته 95 درصد و نسبت به متوسط بلندمدت، 93 درصد افت کرد.

بیش‌ترین میزان بارش‌ها در ایستگاه "دینارسرا" استان مازندران با 740 میلی‌متر و کم‌ترین آن در ایستگاه‌های چابهار در سیستان و بلوچستان، "جنت آباد جنگل" در خراسان رضوی و "خونیک علیا" در خراسان جنوبی با صفر میلی‌متر ثبت شد.

حجم بارش از اول مهرماه تا پایان بیست و هفتم آذرماه 57 میلیارد و 681 میلیون مترمکعب است.

به گزارش ایرنا، شرکت مدیریت منابع آب ایران میانگین بارش‌های کشور از آغاز سال آبی 96-1395 (اول مهرماه) تا یکشنبه چهاردهم آذر ماه را 29 میلی‌متر و تا شنبه بیستم آذرماه 33 میلی‌متر اعلام کرده بود.

کد خبر 356102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha