همشهری آنلاین: قاسمی گفت: باید تجربه‌های درونی سازمان‌ها به شکل مکتوب در آید و در غالب میراثی برای آیندگان و امروزی‌ها باشد و از آن بهره‌مند شوند، که در این بخش کار نظام‌مند و ساماندهی شده برای تولید محتوا کمتر وجود دارد.

فرید قاسمی

سيد فرید قاسمی در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران با بیان این مطلب گفت: یکی از نشانه‌های این که محتوایی تولید می‌شود ولی به کار گرفته نمی‌شود، این است که شاهد دوباره‌ کاری‌ها و تکرارها هستیم.

وی با اشاره به این مطلب که ما در یک دوران گذار تاریخی قرار داریم، همه‌ ملت‌ها و کشورها در همین دوران گذار، سرنوشت خود را ترسیم می‌کنند، گفت: در کشور ما شرایطی ایجاد شده که توسعه فن‌آوری‌ها نوعی جبر پدید آورده و ما در حال پوست‌اندازی هستیم. در نقطه گذار و تصور این است همه مسائلی که در جامعه جریان دارد به فضای وب منتقل می‌شود و جامعه بدون کاغذ در سازمان مطرح شده است.

این مورخ تاریخ مطبوعات ایران تصریح کرد: در چنین شرایطی اگر موفق شویم محتوای خوب و درستی آماده کنیم و ارائه دهیم کار تخصصی در حوزه‌ تولید محتوا انجام گرفته است. در واقع در این بخش نیز باید هر کس در حوزه‌ تخصصی خود آفریننده‌ محتوا باشد، به این منظور که نسبت به موضوعی که در مورد آن مطلب ارائه می‌شود اشراف کامل داشته باشد تا بتواند مستندسازی کرده و آن محتوا را به کار گیرد.

قاسمی اظهار کرد: تولید محتوا، پایه‌ رشد و توسعه و پیشرفت است و لذا به همین جهت نباید دست کم گرفته شود. در واقع بیش از آن باید به فکر پژوهش و به کارگیری آن محتوا باشیم. چرا که اگر این حلقه‌های به هم پیوسته تحقق نیابد و نتوانیم محتوا را به کار بگیریم به مقصود نمی‌رسیم.

وی گفت: به نظر من در حوزه روابط‌عمومی نباید افرادی به کار گرفته شوند که از سر رفع تکلیف یک سری فعالیت‌ها را انجام دهند بلکه باید از کسانی استفاده کرد که به اهمیت تولید محتوا اعتقاد داشته باشند.

دکتر فرید قاسمی گفت: هر سازمان و نهادی باید در ظرف خود ارزیابی شود، ما شاهد هستیم در برخی سازمان‌ها فهم و اندیشه و منظومه‌ فکری حاکم است و نشانه‌های آن را می‌توان از عملکرد بیرونی آن‌ها تشخیص داد، یعنی محتوای علمی با فهم و اندیشه تولید شده در نظام عملکردی یک سازمان مشهود است. در مقابل نیز شاهد هستیم برخی عملکردها کاملاً نشانه‌ آن است که کارها از سر رفع تکلیف انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: محتوای علمی در روابط‌عمومی اگر بر پایه‌ هوشمندی و نتیجه تولید شود می‌تواند مقدمه‌ای برای کارهای بعدی و گام‌های مثبت سازمان قلمداد شود.

گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط‌عمومی ایران با موضوع روابط‌عمومی دانش محور و مدیریت محتوا، با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین‌المللی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط‌عمومی و برخی دانشگاه‌های خارجی و داخلی و با شرکت استادان، مدیران و کارشناسان صاحب نام، 19 دی ماه 1395در مرکز همایش‌های بین‌المللی المپیک برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی کنفرانس www.icpr.ir رجوع نمایند.

کد خبر 356038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha