همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فراگیر کردن گفتگوی ملی، نهادینه کردن همفکری و افزایش ظرفیت‌های فرهنگی وسیاسی را شعار و رویکرد دولت یازدهم اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، سید رضا صالحی امیری در نخستین سفر رسمی خود به اصفهان، در نشست با اعضای شورای هم‌اندیشی هنر استان اصفهان، افزود: در گفتگو، رمزی نهفته است که موجب افزایش سطح اشتراک فکری، درک مشترک و کاهش خشم و عصبانیت می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش هنر و هنرمند در نهادینه کردن گفتگوی ملی، هم‌اندیشی و همفکری جامعه، افزود: ما باید در حوزه هنر سرمایه‌گذاری کنیم زیرا هنر اکسیری است که موجب رشد و تعالی جامعه می‌شود.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: این جامعه خسته، نیازمند بازگشت هنر و هنرمند است و هنر صرفا ویترینی برای جلب رضایت افراد نیست بلکه ظرفیتی ملی برای پیشرفت، رفاه و آرامش جامعه است.

وی هنر را لازمه فائق آمدن بر مشکلات جامعه بیان و تصریح کرد: به هنر، نه از منظر زیبایی‌شناسی بلکه باید از منظر عاطفی نگاه شود.

وی افزود: در جامعه‌ای که طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و 14 میلیون پرونده قضایی در دادگستری بیداد می‌کند هنر می‌تواند روح لطیف در جامعه دمیده و پادزهری برای آسیب‌های اجتماعی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن دعوت از دست‌اندرکاران امور فرهنگی و هنرمندان کشور بر بکارگیری هنر و نهادینه کردن گفتگوی ملی، ترویج اخلاق و فضیلت به عنوان ضرورت و اولویت جامعه تاکید کرد و افزود: اصفهان می‌تواند مرکز گفت‌وگوی ملی باشد و از شما هنرمندان اصفهان انتظار داریم این گفت‌وگوی ملی را نهادینه کنید.

وی با تجلیل از جایگاه هنری اصفهان، گفت: جاده هنر برای رسیدن به قله‌های توسعه باید از اصفهان گذر کند و ما اصفهان را نه به ذوب آهن و فولاد بلکه به هنر و هنرمندان بزرگش می‌شناسیم و هنر اصفهان طلایی ناب است که از هنرمندان اصفهانی تراوش می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اصفهان می‌تواند قطب اقتصاد فرهنگی کشور برای گذر از اقتصاد نفت باشد.

وی با اشاره به اینکه روح اقتصاد، فرهنگ و هنر و خالق آن هنرمند است، گفت: اقتصاد بدون هنر هیچ و هنر بدون هنرمند مانند انسان بدون روح است.

کد خبر 355663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha