همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، پس از بازگشت از استان سیستان و بلوچستان، با حضور در سالن همایش‌های رازی در افتتاحیه بیست و‌ششمین کنگره چشم پزشکی ایران شرکت کرد.

وزیر بهداشت

 به گزارش وبدا،  دكترسيدحسن هاشمي، در این مراسم ضمن اشاره به نیازها و محرومیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف پزشکی از جمله چشم پزشکی، وضعیت کنونی این استان را نسبت به قبل از اجرای طرح تحول سلامت بسیار بهتر دانست اما در عین حال تاکید کرد که هنوز راه زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب باقی‌مانده است.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود جامعه پزشکی را میراث‌دار میراث ارزشمندی از نیاکان دانست و گفت: امروز بیش از همیشه باید از این میراث ارزشمند مراقبت کنیم.

  • مردم از جامعه پزشكي توقع دارند

هاشمي گفت: مردم ما از جامعه پزشکی به عنوان سپید پوشان مورد اعتماد جامعه توقع دارند تا به شکل مطلوب در دسترس باشند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر مستثنی نبودن جامعه چشم پزشکی از سایر شاخه‌ها خاطرنشان کرد: برای همین نیاز به افزایش و گسترش این رشته و دانش آموختگان آن در کشور وجود دارد.

وی افزود: در عین حال در تلاشیم طرح را حذف کنیم و طبق مصوبه باید ۳۰ درصد از ظرفیت به نقاط محروم اختصاص یابد تا از این طریق دسترسی در تمام نقاط کشور فراهم باشد.

هاشمي در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تشکیل کمیته اخلاق در سال‌های حضور خود در انجمن چشم پزشکی گفت: سوء رفتار بزرگترین آسیب جامعه پزشکی است و پزشک باید در عین مهارت، اخلاق مدار و با انصاف باشد.

وزير بهداشت افزود: من افتخار می‌کنم به حضور در این جامعه سفیدپوش که مورد اعتماد جامعه است و امیدوارم که همکاران ما با پیروی از اخلاق‌مداری در جهت کمک به رفع مشکلات و ارتقاء سلامت مردم کمک کنند.

کد خبر 355455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha