دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی ویژه آثار سینمایی «مارتین اسکورسیزی» کارگردان مشهور هالیوود در نیویورک برگزار می‌شود.

سینما

به گزارش ایسنا، سایت «رادیو ملی آمریکا» نوشت؛ اولین نمایشگاه بزرگ «مارتین اسکورسیزی» در موزه هنرهای متحرک آمریکا واقع در نیویورک برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه به زندگی و مراحل کار حرفه‌ای «اسکورسیزی» می‌پردازد و در آن لباس‌ها، متن فیلمنامه‌ها و ابزار ساخت فیلم‌های این کارگردان مطرح سینما همچون «راننده تاکسی»، «رفقای خوب» و «دار و دسته نیویورکی‌ها» به نمایش درمی‌آید.

«اسکورسیزی» بیش از نیم قرن است که فیلم می‌سازد اما این نخستین نمایشگاهی است که ویژه کارهای او در آمریکا برپا شده. مستند کوتاهی که کارگردان «گاو خشمگین» در سال ۱۹۷۴ از پدر و مادر خود ساخت، ‌ از جمله یادگاری‌هایی است که در این نمایشگاه دیده می‌شود.

گستردگی و قدرت دانش سینمایی «اسکورسیزی» را که به «دایره‌المعارف متحرک سینمایی» شهرت دارد، همیشه ستودنی بوده است، او را از مهم‌ترین فیلم‌سازان آمریکایی در سطح دنیا می‌دانند که عشق و علاقه فراوان و دیوانه‌وارش به سینما همواره زبانزد بوده است.

«مارتین اسکورسیزی» را با فیلم‌های ماندگارش چون «خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «رفقای خوب» و البته دوستی و همکاری متناوب با بازیگر بزرگ سینما «رابرت دنیرو» می‌شناسند.

«تنگه وحشت»، «عصر معصومیت»، «کازینو»، «دار و دسته نیویورکی»، «هوانورد»، «مُردگان»، «جزیره شاتر»، ‌ «هوگو» و «گرگ وال‌استریت» از دیگر ساخته‌های این کارگردان آمریکایی هستند، او اخیرا فیلم «سکوت» را با درخشش «لیام نیسون»‌و «اندرو گارفیلد» به روی پرده برده است.

کد خبر 355318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha