شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: داستان منتشر شده زندگی اسامه بن لادن مشهور‌ترین سازمان‌دهنده تروریسم در آغاز قرن بیستم تلاش می‌کند زوایایی از زندگی رهبر القاعده را به قلم یک نویسنده ایرانی آشکار سازد.

کتاب اسامه بن لادن

به گزارش روابط عمومی دفترنشر فرهنگ اسلامی، کتاب اسامه بن لادن، افسانه یا واقعیت نوشته محمد سرابی به زندگی کسی می‌پردازد که اگرچه روز 11 سپتامبر 2001 و حمله به برج‌های دوقلوی نیویورک در تمام جهان مشهور شد ولی زندگی او از این روز آغاز نشده بود. اسامه گذشته‌ای طولانی از زندگی با خانواده‌ی پرجمعیت پدری و جنگ در کوهستان‌های افغانستان دارد.

این در حالی است که تاکنون هیچ زندگی‌نامه کاملی از او در ایران به چاپ نرسیده بود و این کتاب از روز‌هایی شروع می‌شود که شیخ محمد بن لادن - که بعد‌ها پدر خانواده ثروتمند بن لادن شد - به عنوان یک کارگر ساختمانی نوجوان به شهر جده مهاجرت و در ادامه شرکت عظیم بن لادن را ایجاد کرد.

اسامه - که شبیه برادرانش نبود - به عنوان یکی از پسران شیخ، راهش را از دیگران جدا می‌کند و به پاکستان و افغانستان می‌رود.
کتاب اسامه بن لادن، افسانه یا واقعیت در ادامه به این موضوع توجه دارد که اگرچه همه اسامه را در این زمان می‌شناختند ولی هیچکس چیز زیادی درباره‌اش نمی‌دانست و تلاش می‌کند به این پرسش‌ها پاسخ دهد که چه‌گونه او سازمان تروریستی القاعده را تاسیس و هواپیما‌ربا‌ها را برای نابودی برج‌های تجارت جهانی اعزام می‌کند؟

در پایان نیز تعقیب و گریز او با آمریکایی‌ها و حمله نهایی‌ آن‌ها به خانه رهبر القاعده در پاکستان، بخش‌های دیگر این کتاب را تشکیل می‌دهد.

محمد سرابی نویسنده کتاب متولد 1359 تهران است و اولین کتاب او هنوز دوستت دارم نام دارد.

کتاب اسامه بن لادن افسانه یا واقعیت در360 صفحه و قطع رقعی و با قیمت 24.000 تومان در سایت www.farhangeeslamimag.com به علاقه‌مندان ارایه می‌شود. خریداران اینترنتی، این کتاب را بدون دریافت هزینه ارسال در نشانی خود دریافت می‌کنند.

کد خبر 355111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha