همشهری آنلاین: ۵۰ میلیون پرونده الکترونیک سلامت برای ایرانیان تاکنون تشکیل شده است.

معاون وزیر بهداشت

به گزارش وبدا، معاون وزير بهداشت، در برنامه پایش شبکه یک سیما گفت: از سال 93 که طرح تحول بهداشت در دولت یازدهم شروع شد باید اطمینان می‌یافتیم که مردم در نزدیکترین محل سکونت خود به خدمات بهداشتی، درمانی دسترسی دارند و از این خدمات بهره مند شوند و از آنها به این طریق حفاطت مالی به عمل آید.

سياري افزود: این برنامه تحت عنوان UHC یا پوشش همگانی سلامت اجرا شد و اولویت اول را به روستاییان و حاشیه نشینان شهرهای بزرگ دادیم. بنابراین به سراغ استانداری‌ها و فرمانداری‌ها رفتیم و فهرست سکونتگاه‌های غیررسمی را گرفتیم. جمعیت تحت پوشش را سرشماری و سپس امکان سنجی کردیم.

وی ادامه داد: در قدم بعدی سیستم درست کردیم. چون برای سرویس‌دهی نیاز به سیستم داشتیم. سیستم تشکیل شده از واحدی که می‌خواهد خدمت ارائه کند و دوم تجهیزات لازم برای خدمت رسانی و سوم نیروی انسانی و چهارم برنامه‌های لازم برای خدمت رسانی.

وی گفت: فضا را از مردم اجاره کردیم و نیرو را هم نداشتیم از بخش خصوصی گرفتیم و آموزش دادیم. مشکلات آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌های غیرواگیر در حاشیه شهرها را احصاء کردیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ابراز داشت: به عنوان مثال از 3 میلیون نفر جمعیت شهر مشهد یک میلیون و 200 هزار نفر حاشیه‌نشین هستند ، لذا اولویت اول را مشهد گذاشتیم.

سیاری بیان کرد: سه شهر مشهد، تبریز و کرج که بیشترین حاشیه نشین را دارند در اولویت قرار دادیم. قبل از اینکه برنامه ما کشوری شود در کرج یک میلیون و 100 هزار نفر را تحت پوشش قرار دادیم.

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون در همه جا نیروهای ما مستقر هستند و در حال تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای حاشیه‌نشینان و مردم هستند.

سياري اظهار داشت: گام بعدی ما ساختن فضاهای استاندارد مناسب برای خدمت رسانی بیشتر به مردم است تا مردم در مراجعه به ما از خدمات مناسب برخوردار شوند.

معاون وزير بهداشت خاطرنشان کرد: ما برای تمام گروه‌های سنی مردم از نوزاد تا سالمند در این مراکز و پایگاه‌های جامع سلامت برنامه داریم.

وی بیان داشت: مشکلات مردم در حاشیه شهرها بیشتر فقر، بیکاری و آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد و بزه کاری است. ضمن اینکه خدمات شهری در حاشیه ها ضعیف تر ارائه می شود.

سياري افزود: اصولی هستند که برای ما خیلی مهم است یک توانمندسازی و مشارکت خود مردم، همکاری بین‌بخشی، عدالت و برابری. در این راستا کارشناس مراقب سلامت، یک کارشناس روان قرار دادیم که برای نخستین بار در سیستم PHC در دنیا این اتفاق می‌افتد. یک کارشناس تغذیه و یک پزشک هم در کنار اینها قرار دادیم.

معاون وزير بهداشت تاکید کرد: خدمات در این سیستم رایگان ارائه می‌شود و در تمام مناطقی که مردم مراجعه می‌کنند پرونده الکترونیک سلامت ایجاد کردیم برای حدود 50 میلیون نفر پرونده تشکیل شد و 21 میلیون نفر از شبکه الکترونیک سلامت خدمت می‌گیرند.

وی افزود: 436 قلم داروی تحت پوشش بیمه در مراکز و پایگاه‌های جامع سلامت در دسترس مردم است.

معاون وزيربهداشت گفت: قدم دیگر همزمان صدور دفترچه بیمه برای کسانی که بیمه نبودند که این امر در دولت تدبیر و امید محقق شد.

کد خبر 354834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha